Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö vi har 2 stycken hektarstora hagar sonm det är tänkt att vi ska ha 5 hästar på i sommar (arab,halvblod, connemara (c-ponny) och 2...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Vi har blivit med hästgård, efter år av letande.:) Gården är utrustad med lösdrift med fin ligghall och bra hagar. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: _L_
·
Foder & Strö å vitaminer, han som äger hästen säger att de ä fullt tillräkligt, han ä under inridning, vill ha att han ska ha typ kraftfoder oxå...
Svar
15
· Visningar
1 190
Senast: Boj
·
A
Hästvård Hej alla! Jag har ett problem med min nordsvenska ponny. Hon har en ganska (Väldigt ganska) svankig rygg. Jag tror att det är för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 311
Senast: angel_winner
·
B
Hästvård Dom i stallet ringde å sa att min häst har legat ner i hagen från klockan 6 på morgon till 11 ungefär, hon har ställt sig upp 1 gång där...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: _belliisen_
·
M
Hästvård Hej. Vi ska åka till Polen och provrida lite hästar. Vi ska bila dit genom Tyskland och undrar om ni vet något bra ställe där man säljer...
Svar
1
· Visningar
820
S
Hästvård Finns det någon som har något tips på vad man kan göra för en egen blandning att spraya på hästen eller salva att ta på dådet är mycket...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: yrbin
·
Foder & Strö Finns det mineralpellets som är utan tillsats av lucern och eller melass?
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: sissu
·
J
Foder & Strö Är det någon som har ett eget recept på någon form av slicksten? Jag vet att dom finns att köpa men offtast är de dyra o de går åt så...
Svar
12
· Visningar
7 743
Senast: JenniferBatten
·
Hästvård Jaha så har pållen fått en hovböld. Vet var här och grejade och nu ska hon stå i box en vecka. Maken är just nu ute och snickrar vägg i...
Svar
3
· Visningar
877
Hästvård Hej! Min ett åring har fått sk unghästvårtor! Har ingen erfarenhet av vårtor på häst tidigare? Hur tar man bort dem? varför kommer...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: sessna
·
Hästvård förklara för mig vad botulism är, hur får de det, vad är symptomen, hur kan man förebygga, hur passa allvarligt är det osv..
Svar
13
· Visningar
1 234
C
Hästvård JAg tror att min häst har en sk "spattknöl" på ena benet. är det nån som vet mer om spatt eller vad som händer? Är det typ kört om...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: lilla_maaliiin
·
J
Hästvård Nu är vi tillbaka från kliniken och eventuellt fånganfall har inte satt några spår i hovarna :bump: Helt förvånad är jag i och för sig...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Fibusen
·
S
Hästvård Hej! Mitt sto går ute på bete nu med sitt lilla föl. Men hon är så otroligt uppäten. Allra helst framför ljuvret. Så min fråga är vad...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård I lördags när jag var upp till hösten min så har hon lyckats trampa av sej en framsko och dessutom trampat på sej på kronan och fått ett...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Lillaloppan
·
C
Foder & Strö Halloj! En kort fråga: Vår shettissto fölade i fredags. Vad ska är hennes tillägsbehov nu och framöver till avvänjning? mvh Cinna
Svar
4
· Visningar
739
Senast: cinnas
·
K
Hästvård När jag skrittar med min kuse, varför trampar han ner sin vänstra ben (Som har en pålagring i kotan) lite djupare/hårdare än det andra...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: krigarinna
·
Hästvård Var inne på klinik igår med min relativt nya häst. Halt båda kotor fram och glidled i has vb. Var, när, hur? Har dock sparat lite...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: percival
·
Hästvård Ja jag har en fjoding som är 20 år gammal. Vi fick henne förra året på hösten och hon har fungerat bra även om hon varit lite seg och...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp