Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Måste flytta min häst till en skogshage. Den går paralellt med en del av valackernas sommarhage. Han kan hela tiden se alla andra hästar...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: 95johsv
·
W
Hästvård Funderat på att köpa ett nytt flugtäcke till min poa, är väldigt känslig för insekter.. smörjer henne med switch och sen sprutar jag med...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: AnnikaH
·
P
Hästvård Jag fundera på att ha min häst i lösdrift är det bra? en kompis till mig har sin häst i lösdrift, hästen är 18 och trivs jätte bra och...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: giffan
·
C
Foder & Strö Hur länge håller ensilage? Det är skördat förra hösten,alltså det hästarna ätit under vinter och vår,det är några balar kvar,ca 7...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård Läste en insändare i senaste nummret av "häst och ryttare" där en skrev att barbackaridning förstör hästens rygg. Jag älskar att rida...
2
Svar
24
· Visningar
2 285
Senast: Diba
·
Hästvård I lördags testade jag att rida honom igen o han var mycket bättre, inte alls sådär konstig i vänster galoppen, men han var lite...
Svar
16
· Visningar
1 043
A
Hästvård Hästarna går i en gräshage sedan ca 2 veckor tillbaka men igår upptäckte jag att hon hade ont i magen. Jag tog ut henne och promenerade...
2
Svar
21
· Visningar
7 379
Senast: allfunderaren
·
W
Hästvård Min häst har nu vilat snart 3 veckor, kommer vila ca 3,5. Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp igångsättning, fick sån där total...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: wearisome
·
F
Foder & Strö Ja sorry alltsâ men här är jag igen med mitt foderdilemma( vad ska dom äta när dom flyttar tilll Sverige) Har kollat runt och kommit...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: fnorr
·
Foder & Strö Har sått i vall i betet hemma men har fått upp fläckvis någonting som liknar dvärgraps. Problemet är att bladen är sticksigare &...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Spirit
·
F
Hästvård Min häst har tappat en sko och var lite halt. Tror ni det beror på att hon "bara" är öm i hoven eller är det något annat?
Svar
3
· Visningar
605
Senast: malinvz
·
Hästvård Mitt stor som förhoppningsvis är dräktigt ska avmaskas nu i dagarna. Har dock ett vagt minne av att ivermectin-preparat inte är bra för...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Madick
·
C
Hästvård En annan häst i stallet (inte samma som i den andra tråden) kom in igår kväll med ett jätte svullet ögat, både uppe & nere på...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: ZorréZaid
·
S
Foder & Strö Min femåriga fullblodsvallack skadade sig i april och blev stående på boxvila i ca 1 månad.Han har tappat i princip alla muskler han...
Svar
4
· Visningar
766
J
Hästvård Min hovslagare fick sluta pga skada knä. Hittade en ny som jag blev rekmmenderad av en stallkompis. Hästen verkades och skoddes, såg att...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: sasucatu
·
Hästvård Har hittat en häst som jag gillar En 2åring för 40000 dkr. Lite mycket pengar för en 2 åring. Fin stam och rörelser. Eller vad tycker...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag tycker att jag har rätt bra kläm på detta med foder och foderstater, men nu blev jag en smula förvirrad... Har ett sto som är i...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Antiqua
·
S
  • Låst
Foder & Strö Hästen har börjat slicka min hy, antar att hon vill ha salt! Ska jag hänga in en sådan gigantisk saltsten så alla kan komma åt? Har inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 786
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Nu under betet har jag vant av min häst från att äta betfor helt och hållet. Jag vet att värmen spelar roll, men jag tycker ändå...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: pinky
·
L
Hästvård Vet ej om jag lägger tråden rätt. Tänkte jag skullle utöka min hage med en skogsbit så hästarna får skugga hela dagen. Vet någon om...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp