Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag blir såååå trött:crazy: Jag har en unghäst (5 år nu) som har varit halt och stel ända sen inridningen. När hon var tre for jag...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: ekonomisk
·
Hästvård Ja min häst har dragit på sig lymfangit. Han har sprutats nu i tre dagar, imorgon är den sista. Är det i sådana fall fritt fram att...
Svar
5
· Visningar
1 771
Senast: Han_naH
·
E
Foder & Strö I vinter tänkte jag att min häst skulle få linfrökaka på grund av att hon är svårfödd. Hur mkt linfrö kan man ge om dagen elr per...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Havregryn
·
H
Hästvård Fungerar kylgelé eller blir det mest en känsla av kyla. Efter ridpasset idag så tänkte jag kyla min hästs ben och smörjde in dem med...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Myggan_ox
·
P
Hästvård Hej! :rofl: Nu har ju gräset kommit o hästarna går ute dygnet runt på gräs. Min häst blir hur tjock som helst och han blir så...
2
Svar
20
· Visningar
3 751
Senast: Mierna
·
K
Hästvård Jag har ett gotlandsruss sto på 6 år som jag nyligen köpt :bump: Hon har aldrig varit skodd i hela sitt liv, Hon har bara blivit...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: HelenaHandberg
·
S
Hästvård Håller på att bli tokig! Har en jätte pigg 12 årig korsnings ponny hemma som ständigt har problem med ryggen. Vi har haft honom ett år...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: sofie_m_a
·
Hästvård Jag tänker ge bort en hästbok i present, och vill ha tips på den ultimata hästvårdsboken! Innehåll: sårvård, sjukdomar, skötsel och...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: norrland65
·
Hästvård Behöver lite tankar om klinikbesöket igår. Novan har varit konstig i sitt rörelsemönster en tid och förra tisdagen upptäckte vi att...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: Shaggy
·
Hästvård Igår behandlades Novan i en led. Hon sprutades vid lunchtid. På kvällen (kl 21) hade hon 38,1 i temp vilket ju ligger lite högt...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: Shaggy
·
T
Hästvård Hovarna på min fjording bara rasar ihop! Det finns nästan inget att sätta sömmen i. Och när hovslagarn väl fått dit en söm så går hoven...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: Tjalfe
·
T
Hästvård Hur ligger det igentligen till det här med lösa benbitar. Skulle gärna höra från ngn med egna erfarenheter eller mer kunskap än jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Helenaa
·
S
Hästvård Det finns många hästar som får kotledsinflammtion. Men helt seriöst tror jag inte 50% av dom veterinärena har de och har dom de så tar...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: pollan
·
N
Hästvård Senaste 2 veckorna har bromsarna kommit och min häst är verkligen utsatt i år, trots insmörjning med hästsalva och switchande. Speciellt...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Krizz
·
L
Foder & Strö Min häst behöver få lite energi nu på sommaren om han ska ut o träna kondis! Men vad kan jag ge? Han fungerar inte så bra på havre...
Svar
8
· Visningar
1 418
Senast: Maran
·
N
Hästvård En korsningsponny som står på bete hos oss har små isblåa fläckar i ögat. nån som vet vad det är för något? kan försöka skaffa en bild...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Naggur
·
V
Hästvård Flera av hästarna i vårt stall har de senaste 2 veckorna blivit svullna precis bakom ganascherna på båda sidor. Detta uppkommer...
2
Svar
26
· Visningar
20 077
Senast: connie
·
Hästvård Min häst har i vanliga fall bra hovkvalitet, men nu är det så förbenat torrt ute så till och med hans hovar trasar sönder :crazy...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Missy och Vera
·
Hästvård Min unghäst är inne i en riktig vevvel-fas i sitt liv.. så sist vi var ute på tur så skakade han på huvudet och tappade balansen och...
Svar
6
· Visningar
892
T
Foder & Strö Har sett att häsar får gräsklipp från trädgården. Kan det verkligen vara bra? Dessa unghästar får dessutom hö och äter det gräs som...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 899
Senast: klara77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp