Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hur mycket minskar värderna på ett hö som är ett år gammalt? Skulle ni ge det till eran häst? Varför? Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
769
Senast: pinky
·
F
Hästvård :cry: Hon är borta, död, gone, finns inte mer..:cry: jag kommer aldrig mer att se henne. det känns så konstigt, och jag tror...
2
Svar
24
· Visningar
2 219
Senast: Terra
·
T
Foder & Strö Om och var kan man få tag på ört och blomfröblandningar att så tillsammmans med det vanliga gräset när man skall så nya...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: BoosDollarGirl
·
T
Foder & Strö Min fråga är helt enkelt: Hur mycket brukar era analysvärden skilja sig på samma vall från år till år? Och om det har skiljt mycket; vet...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Jag ger min islandshäst 5 dl torr betfor (blötlägger) 4 dl hel havre till kvällen och 5 dl hel havre på morgonen. Hö ger jag tre givor...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Naggur
·
A
Hästvård Jag blev tvungen att lägga på min häst insektstäcket igår för han stod inte ut med alla bromsar. Hagen han går i nu har ingen skugga...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Vad ska man göra när man inte kan få sitt hösilage analyserat? Jag har mina hästar inhyrda och man har även mjölkgård.Vårens skördar...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: lakrits
·
A
Hästvård förra året kliade hon av sej manen o svansen men hon har inge eksem elr nått sånt!så i år började ja smörja in henne med nylanders...
2
Svar
39
· Visningar
3 042
Senast: pollan
·
M
Foder & Strö Hej! Har börjat rida en häst som får alldeles för mycket havre.. Hon är 164 cm. Hon får ca 4 liter om dagen och är riktigt riktigt...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: DavidS
·
Hästvård Har skrivit i tidigare tråd om våran häst som har sår överallt efter 1 natt på bete . Hur kan man lindra detta kliande ,då...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: schelin_j
·
Foder & Strö Har för mig (inte säker) att vet sa att första dygnet efter fölning skulle hon bara ha någon näve kraftfoder/´mål. Dygn 2 totalt 1L...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Madick
·
Hästvård Vill få rätt på detta en gång för alla.. Alla säger ju olika. 1. När på året ska man avmaska? 2. Vilka preparat? 3. Ska hästen stå...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
19 293
Senast: ang
·
M
Hästvård Känner en som blandar sitt eget insektsmedel, hon tar en flaska med mycket vitlökspulver och vatten och sprayar över hästarna. Hon...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hej har hittat en shagya arab som jag funderar på att köpa nån som vet hur de är de ska visst inte vara lik de arabiska fullbloden utan...
Svar
4
· Visningar
1 439
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Kan en häst bli slö/trött/seg av att få för mycket mat? Alltså när de får i sej mycket mer än deras egentliga behov? Har hört en del...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: nautilus
·
S
Hästvård Kan någon förklara för mig hur man gör när man rycker manen:confused: eller ska man klippa den? rycka blir ju snyggast men jag är helt...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: BlackRiver86
·
Hästvård Är det någon som har koll på flugmedel/bromsmedel som man vågar spruta på diande märr? Är rädd för att fölet ska bli förgiftat. Kör med...
Svar
8
· Visningar
5 736
Senast: _L_
·
I
Hästvård Hur gör ni med alla mygg och flygfän?? Hur tar era hästar det?? Våra i stort sett lider.. där vi bor är det allt annat än öppna marker...
Svar
18
· Visningar
3 866
Senast: jezzscar
·
C
Hästvård Rider en häst några dagar i veckan. En fd travare. Hon är jätteunderbar och så. Men det är såhär, att hon är jättesmal, man ser hennes...
Svar
9
· Visningar
914
Senast: Silkisif
·
C
Hästvård Är det någon som har provat det på hästarnas sår? Hörde en som använde det över såren nu i värmen så att inte flugor & liknande kunde...
2
Svar
25
· Visningar
6 880
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka