Hjort horns olja??

Sv: Hjort horns olja??

Jag har aldrig varit med om att man använder detta hästarna! Kan det verkligen vara meningen?
Däremot kleggade vi på det på träpelarna mellan boxarna för att hästarna inte skulle bita och knaga. Och de gjorde det bara en gång vill jag lova!


Luktar F*N gör det! Jag och min syster roade oss med att kasta gamla glasflaskor från medicinskåpet i en kontainer, när vi skulle flytta från gården. En av dem innehöll hjorthornsolja... Det stank på gårdsplan i flera timmar efteråt!



Stackars hästar som måste gå omkring med det på sig!...


Malin
 
Sv: Hjort horns olja??

Jag tror att hästarna högaktningsfullt skiter i hur det luktar - det viktigaste är att de slipper flygfäna.

Immer
 
Sv: Hjort horns olja??

Immer skrev:
Prova med att söka på exempelvis Google. Men ge :devil: i särskrivning. Det heter hjorthornsolja (i ett enda ord och inte tre).

Immer


Tack Immer, nu känns det lite bättre.

Blandrastik och särskrivningspolis.
 
Sv: Hjort horns olja??

KL
Hjorthornsolja kan fungera illa tillsammans med stark sol, och en känslig häst, det blir lätt brännsår på pälsbotten. Det är ju trots allt en olja, känns inte så kul att liksom steka hästen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag håller på att bli galen här. Tiken, som är allergisk mot det mesta, har ätit Arion Lax & ris i flera år utan problem. Nu har de...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Meibla
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 276
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 518
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 146
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp