Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Är det någon som har några tips vid typ skötsel av hästen. Nått speciellt tips för att få hästen extra glansig och att se extra välvårdad?'
Svar
1
· Visningar
2 418
Senast: MinAthos
·
Hästvård För att göra en lång historia kort.. Medryttarhästen fastnade med svansen i elstaketet när en tjej släpte in dem från hagen för...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Paloma
·
Foder & Strö hur mkt fodrar du din ettåring med? när hösten kommer ska min ettåring stallas upp för första gången i sitt liv,men frågan är hur mkt...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: linnsan
·
K
Hästvård Jag håller på att bli galen, jag kan inte bestämma mig för om jag ska släppa ut ögonstenen på det stora betet (17 hektar, 22 ystra...
Svar
9
· Visningar
1 014
Hästvård Våran ena häst har på någotvis fått en skada i ansiktet, halva sidan av ansiktet ända upp till ögat samt under hakan och fläckvis på...
Svar
16
· Visningar
3 420
Senast: Pia
·
S
Hästvård Hur hårt kan man rida med en fd. travare som haft gaffelbands skada, både fram och bak. Har för mig att han även är opererad. Detta är...
Svar
15
· Visningar
1 468
Senast: Sharp__
·
C
Hästvård hur ofta skor ni era hästar på ett ungefär, jag vet inte vad som har hänt med våra det växer mer och mer oavsett om det är vinter eller...
2
Svar
30
· Visningar
2 270
Senast: Orzon
·
Foder & Strö När var det som man måste skriva upp varifrån, när, kvantitet o foderslag som man handlat? Vart skulle redovisningen skickas? Var...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: ang
·
L
Hästvård Hej. Jag har ett stort problem. När jag tittar på mitt 10åriga islandssto ser jag inte en glad häst, utan en ledsen och trött häst. När...
Svar
18
· Visningar
1 991
Senast: lillasyster
·
Hästvård Min hings på snart 2 år trivs inte på betet. Jag vet att han är mycke låg i rang efter att han har ståt på lösdrift som han inte...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har fått som en ficka i huden, den är ca 2-3 cm lång och sitter liksom på sidan-bakåt vid höger framhov. Jag upptäckte detta i...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: BIMM
·
F
Hästvård Nån som hört talas om eller använt en salva av fabrikatet Wiemerskamper ? jag har aldrig förrut hört om nån sån.... Tacksam för...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: fia n
·
S
Foder & Strö Är det nogon här som vet exakt vad foderjästen innehåller? Fungerar det lika bra att ge det som Kraffts magtarm?
Svar
2
· Visningar
805
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Hur tidigt kan bebisen börja äta? Är det farligt om den äter för mycket av mammas kraftfoder? (den är bara en vecka och tycker redan...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: rockbitz
·
Hästvård Igår märkte jag att min foderponny hade svullnat till rejält på utsidan av vänster bakben, över kotan och skenbenet, och så hade han ett...
Svar
9
· Visningar
1 593
Senast: _Mallan_
·
Foder & Strö På torsdag 29 juni flyttar min häst till ett annat stall, hon ska endast stå där en månad, sen flyttar vi tillbaks till nuvarande stall...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Elisha
·
L
Foder & Strö Min häst har börjat pinka väldigt mycket har någonstans hört att de kan göra det om de får i sig för lite salt.Stämmer detta?
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: Immer
·
S
Foder & Strö jag lånar en häst i några veckor. Ägaren vill absolut att hästen ska äte "Åsebro COOL" elr vad det hette. Hästen kmr att få gå dygnet...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Immer
·
Hästvård Vet inte var tråden ska ligga, flytta den gärna ;) Jo, det är så att jag har hittat en häst som jag väldigt gärna vill köpa, kommer...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Fibusen
·
P
Hästvård min häst har fått JÄTTE torra hovar nu senaset månaden och det går som sprickor från längst ner på hoven och upp till sömmarna... vad...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: Minime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp