Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vill få rätt på detta en gång för alla.. Alla säger ju olika. 1. När på året ska man avmaska? 2. Vilka preparat? 3. Ska hästen stå...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
19 241
Senast: ang
·
M
Hästvård Känner en som blandar sitt eget insektsmedel, hon tar en flaska med mycket vitlökspulver och vatten och sprayar över hästarna. Hon...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hej har hittat en shagya arab som jag funderar på att köpa nån som vet hur de är de ska visst inte vara lik de arabiska fullbloden utan...
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Kan en häst bli slö/trött/seg av att få för mycket mat? Alltså när de får i sej mycket mer än deras egentliga behov? Har hört en del...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: nautilus
·
S
Hästvård Kan någon förklara för mig hur man gör när man rycker manen:confused: eller ska man klippa den? rycka blir ju snyggast men jag är helt...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: BlackRiver86
·
Hästvård Är det någon som har koll på flugmedel/bromsmedel som man vågar spruta på diande märr? Är rädd för att fölet ska bli förgiftat. Kör med...
Svar
8
· Visningar
5 736
Senast: _L_
·
I
Hästvård Hur gör ni med alla mygg och flygfän?? Hur tar era hästar det?? Våra i stort sett lider.. där vi bor är det allt annat än öppna marker...
Svar
18
· Visningar
3 866
Senast: jezzscar
·
C
Hästvård Rider en häst några dagar i veckan. En fd travare. Hon är jätteunderbar och så. Men det är såhär, att hon är jättesmal, man ser hennes...
Svar
9
· Visningar
914
Senast: Silkisif
·
C
Hästvård Är det någon som har provat det på hästarnas sår? Hörde en som använde det över såren nu i värmen så att inte flugor & liknande kunde...
2
Svar
25
· Visningar
6 877
Senast: BIMM
·
T
Hästvård Hej! det är så att min häst har ganska ofta lite gallor på bakbenen men nu har dom blivigt hårda, jag har Absolut ingen expert på...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: |>Takida<|
·
P
Foder & Strö Ja, nu är lotteriet igång igen. Har ni redan startat? När tänker ni slå? Var bor ni? Följer ni väderleken? Har ni några kännetecknen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 466
Senast: _becca_
·
O
Hästvård Hej hej. Någon som vet om de är godkänt att en fjording har vita hår i pannan? Jag har hört massa olika saker om detta. Det är min...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: minikaninen
·
N
Hästvård Min kompis häst busade i hagen och snubblade och förmodligen vrickade han sig eller nått. för nån timme senare när han stått i...
Svar
7
· Visningar
3 995
Senast: Naggur
·
B
Hästvård Min kompis tog av sin hästs skor i vintras för att hon hann ändå så inte med att rida honom. Men sen dess har bara hovarna blivit sämre...
Svar
16
· Visningar
2 963
Senast: _belliisen_
·
O
Hästvård Varför betala hur mycket som helst för insektssprej när det går att blanda eteriska oljor. Nu vill jag göra en BROMS blandning...
Svar
3
· Visningar
1 855
Senast: wigdul
·
C
Hästvård Idag var jag på stenestad för att kolla så att min ponnys ben hade läkt som det skulle sedan en skada förra hösten. Svaret var inte...
2
Svar
34
· Visningar
4 933
Senast: Cake
·
Hästvård Lämnade våran häst på bete igår , åkte ut kl.9 idag för att kolla hur det gick . Mötes av värsta synen Han är alldeles sårig : 2...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: arabia
·
M
Hästvård Vad beror alla gula slemmhinorna på? Hur kan alla (nästan) alla röda blodkroppar försvinna! Hur kan han lille pojken leva när han...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Medea_1
·
S
Hästvård Min ponny har en "bula" på benet! :confused: Svårt att förklara hur det ser ut, men jag kan lägga in en bild så fort som möjligt! När...
Svar
14
· Visningar
1 877
Senast: Silverbern
·
Hästvård Nu vill jag höra vad ni tycker och tänker. Vad innebär det för er att hästen går på bete? att ni slipper åka dit? att ni slipper mocka...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 210
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tonåringar
  • Secret Santa 2024
  • Klara sig utan bil