Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hovledsinflammation? Bör man vara orolig eller är det att likställa med en "vrickning". Har precis kommit...
Svar
6
· Visningar
2 175
Senast: Umbria
·
A
Hästvård Alla lektionshästarna är för tillfället på bete. Igår när jag var ut till dem stod en av ponnyerna med ena bakbenet i luften. Jag fick...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Seppo
·
Hästvård Vad tycker ni ? Är detta bockhov eller inte. (svarta hoven) Han är strax över året och har i ett tidigare skede skadat tån på hoven...
Svar
19
· Visningar
1 682
Senast: Lena_B
·
T
Foder & Strö jag är så dålig på det här med vad jag ska ge min häst för foder för att han ska få vad han behöver..:( han är en fjording valack på 14...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: gloom_
·
U
Hästvård om hästen tappar en sko när den är nyskodd sen typ 2 veckor. slår man på en ny sko då..måste man inte liksom vinkla den eller nåt sånt...
Svar
19
· Visningar
3 170
Senast: MinIan
·
Hästvård Vad kostar det att kastrera en "normal" hingst, alltså inte en klapphingst?
Svar
13
· Visningar
1 001
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Tittade på fibergis hemsida och blev posetivt överraskad! Det står: "Analyserat hö/ensilage är en förutsättning för att kunna...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: anniequarters
·
N
Foder & Strö Tänkte ge pålle kiselgur då en hagkompis ätit upp halva manen:mad: Läste på halvkilosburken att den skulle räcka i typ 80 dagar. men...
Svar
2
· Visningar
1 288
Senast: Naggur
·
K
Hästvård Hittade ett litet "skorv" en bit ovanför svansen på våran ponny idag och kunde naturligtvis inte låta bli att pilla på den. Skorvet...
Svar
4
· Visningar
2 795
Senast: PowerGrace
·
M
Hästvård Min häst får knutor av något. De började förra sommaren och var bättre i vinter/nästan borta men har kommit nu igen i sommar. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: mysis
·
L
Hästvård Jag har hört att man inte ska svampa av hästen med kallvatten när man har ridit??....Men jag ser rätt många som gör det....:confused... 2
Svar
35
· Visningar
2 940
Senast: Generalen
·
Hästvård Ja imorrn åker han in för att kolla upp sej. Men jag har en fråga ang försäkringen. Jag är ju ej ägare till Fabbe utan fodervärd så...
Svar
7
· Visningar
906
Hästvård Jag skulle behöva lite hjälp och goda råd nu mer än någonsin! Hästen på filmen är min 17-åriga dam. För att göra en lång historia... 2
Svar
29
· Visningar
2 867
Senast: Thera
·
C
Hästvård Jaha nu har vi ännu en gång kommit hem från kliniken & precis som jag trodde så vart det något fel på killen min. :( Kort historia...
Svar
13
· Visningar
2 409
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det är så att jag har min 1 åring på hingstbete och jag tycker att han är för smal. Skulle vilja höra era åsikter om vad ni anser är för...
Svar
14
· Visningar
2 714
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Finns det? Alltså i samma form som de fyrkantiga saltstenarna med hål i. Min shettis tror att mineralbaljan är någon form av leksak...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Trissa
·
C
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar ett foder som heter Betamix? Det finns 3olika sorter, Normal och det är ett komplett fullfoder...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Carolrita
·
Hästvård Var in på lillhästen i stavs sida och kikade på ett bett, och såg att de säljer BoT nu med, och gick in och kollade priserna, då jag...
Svar
9
· Visningar
1 897
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni om Mustang fodret som har kommit o funnits på markande ca 3 år ???
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Carolrita
·
B
Hästvård Behöver förslag på salva som lindrar och lugnar redan uppkomna insektsbett.:) En häst på vårt bete är rätt biten och irriterad av alla...
Svar
18
· Visningar
3 988
Senast: kimikiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka