Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Kan någon säga mig hur man får bort kåda på häst.. T-röd funkar ju annars men det är väl inte så nyttigt att hälla på pållen?
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Michis
·
Foder & Strö Fick idag reda på att min stallbonde i år inte kommer göra något hö utan istället göra hösilage. Nu till min fundering...Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: DavidS
·
Hästvård beställde till för att kolla upp madame för hon har gått 2 veckor och vare oren HB. kollad av annan vet direkt hältan uppstod. blev...
2
Svar
39
· Visningar
2 981
Senast: Alexandra_W
·
N
Foder & Strö Kompisens häst ska stå inne halva dygnet och i hage andra halvan pga svullet ben. Nu är det så att det verkar nästan omöjligt att få tag...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Håller på att snoka runt lite på olika fodersidor, men kan ju fråga här också. Jag är på jakt efter ett "medelfoder" (har ett hö med ca...
2
Svar
26
· Visningar
1 667
Senast: sissu
·
Z
Hästvård Jag är jätteorolig. Mitt sto som är nybliven mamma har vart mager sedan 1 vecka före fölning. Nu har hon varit på bete sen 3 veckor...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: zillax89
·
Hästvård Mitt klantiga sto till häst trampade på sin fölunge idag:mad:. Rakt över hoven så när han försökte dra bort hoven så blev det ett sår...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Yasmine
·
D
Hästvård Vill vetta allt om det! MVH
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Min ponny är jättetrött och slö, jag trodde nästan hon var sjuk men hon har ingen feber. Hon äter och rör sig om än lite trögt. Hon ser...
Svar
5
· Visningar
2 219
Senast: MiaMaria
·
L
Foder & Strö Hur mycket minskar värderna på ett hö som är ett år gammalt? Skulle ni ge det till eran häst? Varför? Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
769
Senast: pinky
·
F
Hästvård :cry: Hon är borta, död, gone, finns inte mer..:cry: jag kommer aldrig mer att se henne. det känns så konstigt, och jag tror...
2
Svar
24
· Visningar
2 216
Senast: Terra
·
T
Foder & Strö Om och var kan man få tag på ört och blomfröblandningar att så tillsammmans med det vanliga gräset när man skall så nya...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: BoosDollarGirl
·
T
Foder & Strö Min fråga är helt enkelt: Hur mycket brukar era analysvärden skilja sig på samma vall från år till år? Och om det har skiljt mycket; vet...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Jag ger min islandshäst 5 dl torr betfor (blötlägger) 4 dl hel havre till kvällen och 5 dl hel havre på morgonen. Hö ger jag tre givor...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Naggur
·
A
Hästvård Jag blev tvungen att lägga på min häst insektstäcket igår för han stod inte ut med alla bromsar. Hagen han går i nu har ingen skugga...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Vad ska man göra när man inte kan få sitt hösilage analyserat? Jag har mina hästar inhyrda och man har även mjölkgård.Vårens skördar...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: lakrits
·
A
Hästvård förra året kliade hon av sej manen o svansen men hon har inge eksem elr nått sånt!så i år började ja smörja in henne med nylanders...
2
Svar
39
· Visningar
3 042
Senast: pollan
·
M
Foder & Strö Hej! Har börjat rida en häst som får alldeles för mycket havre.. Hon är 164 cm. Hon får ca 4 liter om dagen och är riktigt riktigt...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: DavidS
·
Hästvård Har skrivit i tidigare tråd om våran häst som har sår överallt efter 1 natt på bete . Hur kan man lindra detta kliande ,då...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: schelin_j
·
Foder & Strö Har för mig (inte säker) att vet sa att första dygnet efter fölning skulle hon bara ha någon näve kraftfoder/´mål. Dygn 2 totalt 1L...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka