Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Har ridit min häst ganska hårt nu ett tag, men musklerna lyser fortfarande med din frånvaro. Kan detta ha nåt med protein- och...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: mackan
·
Hästvård Ställde hästen i boxen och gav henne lite hö att tugga på medans jag plockade fram grejerna innan idag. Stod och tittade på henne ett...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Widerberg
·
B
Hästvård Hur sjutton kan en märr få en sån jättenacke utan att vara det minsta fet? Eller ens vältränad. Det står ett jättegulligt sto en bit...
Svar
17
· Visningar
3 547
Senast: Tynna
·
Hästvård Tar med stor glädje imot alla erfarenheter och åsikter....känner mig mkt nedslagen... Köpte ett kanon fint Tyskt dressyr sto förra...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: oopsie
·
R
Hästvård Ikväll när jag kom till stallet så hade min häst ett jättevsullet öga :confused: Mest undre ögonlocken på ena ögat och det rann...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: tant
·
P
Hästvård hejsan! Igår gick till hagen typ kl: 11.30 för att hämta min häst. Hagen är en bit bort från stallet. Jag ropade på honom o gick in...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Var ute och gick med min unghäst idag. Idag fick vi mycket på grus (vi brukar hålla oss till asfalt eller stigar i skogen annars). Efter...
Svar
10
· Visningar
742
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Skulle behöva råd i denna fråga; Behöver ca 3 ggr i veckan blötlägga betforet i ett dygn innan utfordringen. Har inte själv märkt...
2
Svar
30
· Visningar
2 059
Senast: pinky
·
F
Hästvård hej! Sitter här och funderar. En häst i mitt stall har fått fång och nu går jag hela tiden och oroar mig för att min häst oxå skall...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Hur ska jag göra för att få i min häst salt? Han vill inte slicka på stenen och inte heller äta löst salt. Häller jag det i betforn...
2
Svar
31
· Visningar
2 741
Senast: Girasol
·
N
Hästvård Vad är det bästa att göra åt ett köttigt sår för att skydda det mot flugor? e väl inte så bra att stänga in det om det ska torka å läka...
2
Svar
24
· Visningar
5 611
Senast: Girasol
·
Foder & Strö jag undrar om någon vet hur mycket det kan skilja i energivärde på vallen om man slår på morgonen resp kvällen? fick för högt värde=låg...
Svar
14
· Visningar
1 259
Foder & Strö Vad gör man om ens hösilage innehåller för mycket energi i förhållande till proteinet? Är det "farligt" om man ger över behovet för...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vad kan det bero på om ens häst fortfarande har ganska lång päls? Min fullblodskorsning på 5 år har haft mycket päls kvar de senaste...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Ireland
·
S
Hästvård Tänkte efter före sommarbetet är slut ;) Problem: hästen har tråkigt i boxen när hon står inne vilket resulterar i inredningsgnag...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: Suuz
·
Hästvård .. har mitt halvblod. Alltid likadant varje sommar när det börjar bli varmt! Han kliar svansroten längst upp så huden syns. Igår hade...
2
Svar
28
· Visningar
3 270
Senast: ancan
·
E
Hästvård Jag har kunnat se i diverse trådar att verkningsintervallerna varierar kraftigt; vissa har 4 veckor medans andra har 12 eller mer Vem...
Svar
11
· Visningar
1 230
Senast: Antiqua
·
L
Hästvård Jag blir så jäkla trött:( :( :( Nu har jag fått börja stalla in mina under den värsta tiden på dagen.Känns som jag lever i stallet.Går...
2
Svar
27
· Visningar
2 222
Senast: Sanette
·
Hästvård var ut nyss till stoet som går på bete,kikade igenom hästen,knappt några bett alls,och inte ett dugg sönderbiten,och de andra hästarna...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fibusen
·
Hästvård Kan man spruta på sårspray på såren där flugorna har vart/är? Tror ni det hjälper nåt, kanske håller flugorna borta lite? Nån som vet?
Svar
19
· Visningar
3 536
Senast: Royal_724
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp