Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Kompisens häst ska stå inne halva dygnet och i hage andra halvan pga svullet ben. Nu är det så att det verkar nästan omöjligt att få tag...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Håller på att snoka runt lite på olika fodersidor, men kan ju fråga här också. Jag är på jakt efter ett "medelfoder" (har ett hö med ca...
2
Svar
26
· Visningar
1 666
Senast: sissu
·
Z
Hästvård Jag är jätteorolig. Mitt sto som är nybliven mamma har vart mager sedan 1 vecka före fölning. Nu har hon varit på bete sen 3 veckor...
2
Svar
22
· Visningar
2 874
Senast: zillax89
·
Hästvård Mitt klantiga sto till häst trampade på sin fölunge idag:mad:. Rakt över hoven så när han försökte dra bort hoven så blev det ett sår...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: Yasmine
·
D
Hästvård Vill vetta allt om det! MVH
Svar
6
· Visningar
1 783
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Min ponny är jättetrött och slö, jag trodde nästan hon var sjuk men hon har ingen feber. Hon äter och rör sig om än lite trögt. Hon ser...
Svar
5
· Visningar
2 214
Senast: MiaMaria
·
L
Foder & Strö Hur mycket minskar värderna på ett hö som är ett år gammalt? Skulle ni ge det till eran häst? Varför? Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
768
Senast: pinky
·
F
Hästvård :cry: Hon är borta, död, gone, finns inte mer..:cry: jag kommer aldrig mer att se henne. det känns så konstigt, och jag tror...
2
Svar
24
· Visningar
2 215
Senast: Terra
·
T
Foder & Strö Om och var kan man få tag på ört och blomfröblandningar att så tillsammmans med det vanliga gräset när man skall så nya...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: BoosDollarGirl
·
T
Foder & Strö Min fråga är helt enkelt: Hur mycket brukar era analysvärden skilja sig på samma vall från år till år? Och om det har skiljt mycket; vet...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Jag ger min islandshäst 5 dl torr betfor (blötlägger) 4 dl hel havre till kvällen och 5 dl hel havre på morgonen. Hö ger jag tre givor...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Naggur
·
A
Hästvård Jag blev tvungen att lägga på min häst insektstäcket igår för han stod inte ut med alla bromsar. Hagen han går i nu har ingen skugga...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Vad ska man göra när man inte kan få sitt hösilage analyserat? Jag har mina hästar inhyrda och man har även mjölkgård.Vårens skördar...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: lakrits
·
A
Hästvård förra året kliade hon av sej manen o svansen men hon har inge eksem elr nått sånt!så i år började ja smörja in henne med nylanders...
2
Svar
39
· Visningar
3 036
Senast: pollan
·
M
Foder & Strö Hej! Har börjat rida en häst som får alldeles för mycket havre.. Hon är 164 cm. Hon får ca 4 liter om dagen och är riktigt riktigt...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: DavidS
·
Hästvård Har skrivit i tidigare tråd om våran häst som har sår överallt efter 1 natt på bete . Hur kan man lindra detta kliande ,då...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: schelin_j
·
Foder & Strö Har för mig (inte säker) att vet sa att första dygnet efter fölning skulle hon bara ha någon näve kraftfoder/´mål. Dygn 2 totalt 1L...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Madick
·
Hästvård Vill få rätt på detta en gång för alla.. Alla säger ju olika. 1. När på året ska man avmaska? 2. Vilka preparat? 3. Ska hästen stå...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
19 240
Senast: ang
·
M
Hästvård Känner en som blandar sitt eget insektsmedel, hon tar en flaska med mycket vitlökspulver och vatten och sprayar över hästarna. Hon...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hej har hittat en shagya arab som jag funderar på att köpa nån som vet hur de är de ska visst inte vara lik de arabiska fullbloden utan...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp