Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag har hört att man inte ska svampa av hästen med kallvatten när man har ridit??....Men jag ser rätt många som gör det....:confused...
2
Svar
35
· Visningar
2 882
Senast: Generalen
·
Hästvård Ja imorrn åker han in för att kolla upp sej. Men jag har en fråga ang försäkringen. Jag är ju ej ägare till Fabbe utan fodervärd så...
Svar
7
· Visningar
889
Hästvård Jag skulle behöva lite hjälp och goda råd nu mer än någonsin! Hästen på filmen är min 17-åriga dam. För att göra en lång historia...
2
Svar
29
· Visningar
2 815
Senast: Thera
·
C
Hästvård Jaha nu har vi ännu en gång kommit hem från kliniken & precis som jag trodde så vart det något fel på killen min. :( Kort historia...
Svar
13
· Visningar
2 198
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det är så att jag har min 1 åring på hingstbete och jag tycker att han är för smal. Skulle vilja höra era åsikter om vad ni anser är för...
Svar
14
· Visningar
2 674
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Finns det? Alltså i samma form som de fyrkantiga saltstenarna med hål i. Min shettis tror att mineralbaljan är någon form av leksak...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Trissa
·
C
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar ett foder som heter Betamix? Det finns 3olika sorter, Normal och det är ett komplett fullfoder...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Carolrita
·
Hästvård Var in på lillhästen i stavs sida och kikade på ett bett, och såg att de säljer BoT nu med, och gick in och kollade priserna, då jag...
Svar
9
· Visningar
1 846
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni om Mustang fodret som har kommit o funnits på markande ca 3 år ???
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Carolrita
·
B
Hästvård Behöver förslag på salva som lindrar och lugnar redan uppkomna insektsbett.:) En häst på vårt bete är rätt biten och irriterad av alla...
Svar
18
· Visningar
3 957
Senast: kimikiwi
·
L
Foder & Strö Någon som vet var det finns att köpa? Verkar som svenska foder ska sluta med det eftersom det är bortplockat från hemsidan och så?
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Looser
·
K
Hästvård :cry: sitter här och håller på å dö av nervositet... veterinären från hbg ringde idag och de hade ultraljudat min häst efter att hon...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 689
Senast: sandy_
·
B
Foder & Strö Har letat i trådarna men inte hittat någon som ger svar på min fundering :confused: . Har två islandsston (det ena lättfött det andra...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Korven
·
B
Hästvård Hästen med insektsbetten ska nu få ett insektstäcke bestämdes det nyss. Men, ett problem har vi. Jag är rädd för att min odåga till...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: burton
·
F
Hästvård Jag har ett gammalt fullblod som varit i träning och tävlat som ung nu e han 22 år,har en undran....Han högra framhov har alltid varit...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: fullblod4ever
·
Hästvård Min ena medryttarhäst har så himla risig man. Ägarna har henne långhårig och egentligen vill jag inte att de ska klippa henne, kort man...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Gwaeron
·
M
Hästvård Min 14-åriga halvblodsvalack (som jag varit medryttare på i 7 år och nu äger sedan 6 mån) har hyfsat stora liksidiga gallor vid kotorna...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: molles
·
S
Hästvård Bokade precis en tid hos "tandläkaren" på en klinik en bit ifrån mig och nu sitter jag här och är jättenervös. :crazy: Sitter just...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: jenny82
·
J
Hästvård Där jag har min häst är det massvis med flugor, ursh! När man rider så plågas nästan hästarna och en själv av alla äckliga flygfän...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Jallzon
·
Hästvård vet inte om de heter så men när min 2 åring får kraftfoder så får han ofta förstoppning. Börjar dreggla och hosta osv. Vi får...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp