Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård På flugmedlet RB 86 står det "96 timmars karens enl STCs reglemente" Vad innebär det? Har det något med tävlingkarens att göra? om inte...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: kryptisk
·
Hästvård Min häst, som förekommit i en del trådar här, har ju problem i sitt knä. MEN , undrar om någon träffat på någon häst som det KRASAR i...
2
Svar
28
· Visningar
2 744
Senast: Zandrah
·
Hästvård Ska in med min ponny imorgon till Ultuna och röntga och ta lite prover. Men hur gör man med betalningen? Betalar man allt direkt...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: krambanan
·
C
Hästvård Har fått höra att min medryttarhäst som nu är på bete har fått ett hål i hoven. Vad kan man göra för att skydda hoven från tex hovböld...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: MinIan
·
E
Hästvård Hej Tänkte bara höra lite med de här med vaccination. Vilka vaccinationer gör ni på era hästar? Gör ni bara mot hästinfluensa och...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Zena
·
I
Foder & Strö Jag har ett 8 årigt halvblodssto som just nu äter Fibergi Bas, ett foder som jag tycker mycket om, men som hon går upp för mkt av då det...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: pinky
·
F
Hästvård Hej! OBS! Rubriken ska lyda: "Vilar på HB då lyfter VF"... Hoppas att någon kan hjälpa mig!!! Hovslagaren var ute igår och då...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: tjenixen
·
L
Hästvård Skulle rida lektion med min häst igår vi fick avbryta för han var halt:( Märktes tydligt i vänstervarvet.Vi kände igenom honom men ingen...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Naggur
·
F
Hästvård Måste verkligen klippa valacken idag, han svettas ngt kolossalt redan från början av ridpasset, och det kliar på honom och dessutom blir...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Qyenn97
·
M
Hästvård Hej allihopa! Är en hästtokig mamma till hästtokiga barn! En fråga om kvarka! Har letat på nätet men inte hittat något bra svar. Om...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Lejonelle
·
U
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hovledsinflammation? Bör man vara orolig eller är det att likställa med en "vrickning". Har precis kommit...
Svar
6
· Visningar
2 155
Senast: Umbria
·
A
Hästvård Alla lektionshästarna är för tillfället på bete. Igår när jag var ut till dem stod en av ponnyerna med ena bakbenet i luften. Jag fick...
Svar
13
· Visningar
1 227
Senast: Seppo
·
Hästvård Vad tycker ni ? Är detta bockhov eller inte. (svarta hoven) Han är strax över året och har i ett tidigare skede skadat tån på hoven...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Lena_B
·
T
Foder & Strö jag är så dålig på det här med vad jag ska ge min häst för foder för att han ska få vad han behöver..:( han är en fjording valack på 14...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: gloom_
·
U
Hästvård om hästen tappar en sko när den är nyskodd sen typ 2 veckor. slår man på en ny sko då..måste man inte liksom vinkla den eller nåt sånt...
Svar
19
· Visningar
3 105
Senast: MinIan
·
Hästvård Vad kostar det att kastrera en "normal" hingst, alltså inte en klapphingst?
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Tittade på fibergis hemsida och blev posetivt överraskad! Det står: "Analyserat hö/ensilage är en förutsättning för att kunna...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: anniequarters
·
N
Foder & Strö Tänkte ge pålle kiselgur då en hagkompis ätit upp halva manen:mad: Läste på halvkilosburken att den skulle räcka i typ 80 dagar. men...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: Naggur
·
K
Hästvård Hittade ett litet "skorv" en bit ovanför svansen på våran ponny idag och kunde naturligtvis inte låta bli att pilla på den. Skorvet...
Svar
4
· Visningar
2 775
Senast: PowerGrace
·
M
Hästvård Min häst får knutor av något. De började förra sommaren och var bättre i vinter/nästan borta men har kommit nu igen i sommar. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: mysis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp