Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hovslagaren var och skodde min häst idag och glömsk som jag är så frågade jag ju inte..hade så mkt annat i tankarna. Fick sen se på den...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: MicroMonster
·
T
Foder & Strö vad kostar eran häst i matväg, och vad har ni för häst?
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Salonikel
·
Hästvård fick rekommenderat en hovolja/hovfett från min hovslagare som tydligen skulle vara bra för "sommarhovar". Tänkte höra om det är någon...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 360
Senast: Nikita4evR
·
Hästvård Min häst reagerar enligt massör på SI-leden. Vad kan det bero på? Han har haft bäckenbensrotation och roterade ländkotor som földe...
2
Svar
20
· Visningar
5 182
Senast: Ireland
·
N
Hästvård Jag har tittat på en häst som tränat galopp tills för 2 år sen (hon är 11 år). Hon har aldrig gått löp utan baar tränat. Anledningen är...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: ghost
·
Hästvård Jo, precis så... Min 03:a hostar till ett par tre gånger i rad vid ansträngning. Om jag jobbar henne på volten i skritt händer...
Svar
14
· Visningar
2 844
Senast: mivve
·
F
Hästvård Jag bara undrar - hur bra är en gårdsbesiktning egentligen? :confused: Ska man göra en röntgenundersökning trots att hästen gått igenom...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: inspir
·
L
Hästvård Har äntligen fått tag i flytande Hjorthorns olja vill ha lite tips om jag skall blanda ut det med något? Hur får jag ut det lättast på...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: hejzan
·
Hästvård Någon som vet var det köpes? Har ett fultsår på unghästen och tänkte att det skulle vara en bra idé... Hittar inte i spotekets...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: inspir
·
Hästvård Har fått tillbaka resultat från en borrelia undersökning. det står "Antikroppar påvisade avseende Borrelia burgdorferi, titer: 1:160...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: krambanan
·
Hästvård var inne i Hästbutiken igår och såg att de sålde äppelcidervinäger till ganska dyra priser... Jag har inte planerat ge det till min...
Svar
7
· Visningar
1 329
Senast: Boj
·
P
Hästvård har två saker jag undrar vad det är. 1(första bilden) är något som liknar vårtor,som sitter i hovskägget,vad är det? bild 2.är...
Svar
18
· Visningar
2 644
Senast: BonRaiz
·
G
Hästvård Den ena veterinären säger att samma som ivomec gäller, dvs 6-8 v. Den andra veterinären säger att det är två ggr per år som...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Trissa
·
Hästvård Veterinärn kommer ut idag och ska kolla på hästen som jag har på foder. Vad ska jag tänka på? Vad ska jag har till hästen? Grimma och...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: pollan
·
Foder & Strö Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan... Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
Svar
6
· Visningar
838
Senast: BIMM
·
J
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det? Om det hjälpt mot klådan av sol/intektsangrepp?
Svar
16
· Visningar
4 952
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Vi har fått det mesta av vårt hö, jättefint. MEN, en annan vi brukar köpa av har inte börjat slå än, och nu när man tittar på TIMOTEJEN...
Svar
15
· Visningar
1 463
Senast: krocket
·
E
Hästvård Har både shettis och storhäst, har märkt att det finns en tendens att shettisar i vissa fall inte behandlas med samma, tja, nu kan vi...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: åke
·
S
Hästvård Pratade me en ridlärare idag om dne häst jag ev ska köpa loss från de- vi började prata om en anna häst de fått avliva pga Kissing Spice...
Svar
2
· Visningar
1 354
Senast: juvelen
·
Hästvård ja idag har madame haft sitt första besök av en equiterapeut. hon gicks igenom från top till tå. och vi hittade en hel del som ska...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II