Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård men inte var det någont kul. Inget fel på bakkärran på mannen men han hade däremot pålagringar på båda fram i kotorna o...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: cerrox
·
Hästvård Hur märker man att en häst har spatt? Hur behandlar man det? Kan någon sätta in bilder på spatthästar?
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: LaMaya
·
L
Hästvård Min häst har varit lite halt sen i onsdags.Ringde veterinär som tyckte att jag skulle avvakta, han verkar faktiskt inte ha ont, så...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: linnea 82
·
T
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta eller som kan tipsa om bra foder hjälper? :confused: Han har stått sen vecka 10 pga av något fel med...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: Bubbla
·
Hästvård Min häst som går på bete har troligen sparakt sig själv på bakbenet. Ett litet sår som sitter ganska högt upp på skenan. Jag har tvättat...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: Ahi
·
F
Hästvård Jag har en ponny som har känsliga luftrör. Har hittills bara haft henne en vinter. Förra vintern åt hon hö, och det var väl så där...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: ishbel
·
R
Hästvård Har en häst sedan någon vecka tillbaka. Det har gått helt bra hittills, men det känns som att han blivit "surare" för var dag som gått...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: Revontuli
·
K
Hästvård Mitt ponnysto har varit krasslig med dåliga blodvärden. Efter vets. rek. har ponnyn långvilat och efter 9 månader togs idag nya prover...
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: Lilla Skutt
·
Foder & Strö Här är en fråga till alla er som utfodrar efter en noggrant uträknad foderstat. Hur gör ni när gräs kommer in i bilden? På våren när...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: Björk
·
C
Hästvård Kan en häst bli jättesvullen i benet av en hovböld?
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Matiz
·
B
Hästvård har min goa kille!!! Har smörjt och smörjt..både med Helosan sol och sunstick från apoteket..har inte funkat så himla bra,han brände sej...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Carla
·
A
Foder & Strö Stallägaren håller på att slå höet nu, men när ska man ta prover för analysen? Tänkte ta både hygienisk och näringsmässig analys. Kan...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Ardnas
·
E
Foder & Strö Skall transportera min lilla pålle på söndag i ca 5 timmar, och det är rätt varmt som det är nu så jag skulle vilja blötlägga min groov...
Svar
2
· Visningar
819
J
Hästvård Idag när jag tog in min ponny från hagen, så hade han som små, ja det såg ut som bett, på ryggen och lite på hals och rumpa. Han hade...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: Midnightwalker
·
N
Hästvård Min totto går på bete nu och han har förmodligen hittat nån skitbra kompis som äter upp manen på honom.:cry::mad: han kan ha gnussat...
Svar
18
· Visningar
1 477
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Hörde från en person som visste en som använde kotring på sin häst som haft mycket tappskor fram.Det funkade tydligen ypperligt.Någon...
Svar
5
· Visningar
2 198
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har en häst som behandlats för ett par fula sår på benet (stod på klinik i nästan en månad) Nu är det mkt bättre men jag smörjer med...
Svar
4
· Visningar
2 347
Senast: stommen
·
H
Foder & Strö Att räkna ut foderstat är inga större problem,om man har grovfoderanalys , det svåra är att få hästens levande-vikt ! (Hur många har en...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: mumrikan
·
E
Foder & Strö Har en häst som jag rider åt en annan, jätte trevlig! 75 % fullblod, 8 år. Har tyvärr varit slit och släng med hans ridning Men det...
Svar
9
· Visningar
859
Hästvård Jag ska spruta en kompis häst med pencillin nu i några dagar. Hästen är två år och vill inte riktigt stå stilla. Hon går fram och...
2
Svar
31
· Visningar
2 491
Senast: Maris_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp