Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Enligt dom från Fibergi ska man ge Fibergi Låg till ett avelssto, och när stoet är i 7-8.e dräktighetsmånaden ska man ge den luzern pga...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Jempa
·
Hästvård Vi hade tänkt rida till havet och simma med hästarna på fredag men nu har algblomningen satt igång här :crazy: Jag har noll koll...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Widerberg
·
Foder & Strö Jag pratade med en tjej i bussen, som går i samma skola som jag. Vi började prata om hästar eftersom vi båda rider. Så kom vi in på det...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 860
Senast: orcide
·
Hästvård Heter det så tro? Är det bra mot insekter? tips tack!!! :bow:
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Minilott
·
M
Hästvård Jo jag har en häst som svettas grymt mkt nu på sommaren.. Så jag har i tanken på att klippa henne (inte benen). Men jag skulle vilja...
2
Svar
20
· Visningar
1 801
Senast: My Beauty
·
Foder & Strö Är det någon som fodrar/har fodrat med detta? För- och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Lazy Lady
·
T
Hästvård Skulle vilja få lite synpunkter på följande problem; En sexårig valack, halvblod, medelstor, inga särskilda exteriöra avvikelser...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 149
Senast: orcide
·
T
Foder & Strö Jag fick ett tips nyligen om att jatg borde gödsla hagen eftersom att vi börjar få dåligt med bete. Personen jag fick tipset från...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: snofflan
·
F
Foder & Strö Liten utvärdering... Vad tycker ni är bäst på marknaden? Använder just nu Rehalyt Basic från Eclipse samt Kraffts Svettersättare...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Hästen är en valack, 11 år, tävlar i fälttävlan. Han har börjat bete sig konstigt när han hoppar. Det började för 2 månader sedan...
Svar
14
· Visningar
1 067
Senast: emma-vsm
·
M
Foder & Strö vad kan man ge ett gammalt russ som antagligen inte tål för mycket protein(då får han klåda), och inte har full tanduppsättning, som...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: mallan
·
Hästvård Novan har blivit sprutad i en led och före sprutning så klipper de ju bort pälsen. Tyvärr är det ett vitt ben som blivit sprutat så när...
Svar
8
· Visningar
1 619
Senast: Shaggy
·
C
  • Låst
Hästvård Vad tycker ni om dessa hovar, verkade för ca 3 veckor sedan. Fram http://img.photobucket.com/albums/v216/Suss70/P7050020.jpg...
2
Svar
23
· Visningar
1 828
Senast: Colleen
·
J
Hästvård Är ute efter ett linimentschampo att svampa av hästen med efter ridpassen som man EJ behöver skölja ur. Någon som vet något? OBS...
Svar
2
· Visningar
1 686
Senast: Jenna
·
Hästvård Funderar på att sko min häst med sulor då han är lite öm i framhovarna (nej han har inte fång, har varit så flera veckor). Jag är...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: fälttävlansnörd
·
M
Hästvård Vad kan jag ge min häst som har extremt svårt att sätta hull? Troligen handlar det om en störning i mage-tarm som gör att han inte kan...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 147
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har i dag varit till vet och fått "diagnosen" gammal häst. Bakre tänderna är nedslitna och hästen bör få mer lättuggat grovfoder. Vet...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: pinky
·
B
Hästvård på engelska hittade jag något som heter capped elbow, och har med bursan där att göra, men det verkar mer vara som en form av piphas...
Svar
5
· Visningar
7 386
Senast: BeastieBabe
·
Q
Hästvård Kan man använda solkräm på hästens mule?:angel: En del använder ju helosan, men har inte det:o
Svar
19
· Visningar
1 564
Senast: Jisa
·
B
Foder & Strö Min häst ska ha lusern, sen när hon kommer hem från sommarbete, vad är lusern egentligen bra för? Kan det "mäta" sig med något annat...
Svar
17
· Visningar
3 598
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp