Tips om fång

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Olsson666
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 786
O

Olsson666

Har en ponny som har haft fång för 5 år sedan och nu har den börjat spöka igen och han har varit stel och lite trött. Nu börjar han bli bättre så jag undrar om någon har några bra tips på träning som inte tar allt för mycket på benen och något som han ska kunna klara av.
Ni med fånghästar hur satte ni igång era hästar efter fång ?

Sv: Tips om fång

Veterinären har konstaterat fång och han fick ny medecin dagen efter att han blev dålig. Vi ska på återbesök om någon vecka för att få honom friskförklarad.

Sv: Tips om fång

Du ska nog vänta tills efter återbesöket att fundera på igångsättning. Då kan du ju också fråga vet hur du bäst går tillväga. Även om hästen kom undan med ett lindrigare anfall ska man ju vänta flera månader ändå innan hästen börjar jobbas igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: jennylu
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 217
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 822
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär