hovolja/fett

Sv: hovolja/fett

Jag har provat andra fetter och oljor förr, men med dåligt resultat. Men det är några år sedan och jag har inte behövt tänka så mycket på saken förrän nu, hovis tipsade om samma olja och den är otroligt bra. Så ska man prova någon olja, då kan jag ivarje fall rekommendera Kerckhaert oljan som faktiskt funkar , håller och hjälper. Det som var intressant att se, var hur hoven betedde sig första dagen och hur den beter sig nu.

Första dagen försvann vattnet in i hoven fortare än :devil: , nu dröjer det 5-10 minuter innan överskottsvattnet har försvunnit och det syns även tydligt på hoven när man penslar på oljan var hoven sugit mest vatten. Nu blir dessa ytor större och större för var dag som går, och hornet börjar bli mera elastiskt som det ska vara.:bow:
 
Sv: hovolja/fett

Min hovslagare sa att fodertran är det mest naturligaste för hästen och hovarna blir bättre av det..:smirk:
 
Sv: hovolja/fett

hon_med_skäcken skrev:
Min hovslagare sa att fodertran är det mest naturligaste för hästen och hovarna blir bättre av det..:smirk:

Där har du helt rätt, det är oxå billigast;)
 
Sv: hovolja/fett

*kl*
Min förra hovslagare sa att man skulle ta vanlig matolja på
torra hovar.. tycker de funkar bra:) .. torkar inte hovfett ut?
 
Senast ändrad:
Sv: hovolja/fett

Nikita4evR skrev:
*kl*
Min förra hovslagare sa att man skulle ta vanlig matolja på
torra hovar.. tycker de funkar bra:) .. torkar inte hovfett ut?

Fast nu handlar det ju inte om hovfett utan hovolja.;)
 
Sv: hovolja/fett

Olja och fett är samma sak bara att konsistensen skiljer. Flytande eller fast fett det är skillnaden.
 
Sv: hovolja/fett

kenneth skrev:
Olja och fett är samma sak bara att konsistensen skiljer. Flytande eller fast fett det är skillnaden.

O fasen, kör du med fett i motorn i stället för olja oxå??
 
Sv: hovolja/fett

Travbanor med skoverkstäder/shoppar, eller så fråga din hovis var han köper sina grejer. Där finns det säkert.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 648
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 136
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 576
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har diskuterat med barnmorska och kommit fram till att det egentligen finns tre alternativ för mig. P-stav, hormonspiral, eller...
2
Svar
23
· Visningar
4 464
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp