Klippt gräs

Sv: Klippt gräs

Jag hade också för mig att man inte skulle ge glippt gräs till hästarna men här gör alla det och jag också. Sprider ut det så att det ska ta lite längre tid för hästarna och så torkar det istället för att jäsa. Jäst gräs luktar blä.
 
Sv: Klippt gräs

Har du klippt gräset själv någon gång? då borde du själv veta att de kan läcka..:cool: kan även skvätta ut när man fyller på
 
Sv: Klippt gräs

Nä det har jag inte. Gräsklippningen sköter mina slavar.
Skulle de skvätta bensin hugger jag handen av dem, dyrbara grejjer vetu.

Då litar jag mer på foderstrupsförklaringen, låter mer logiskt.
 
Sv: Klippt gräs

öhm? tycker du inte det är logiskt att de kan läcka bensin/olja? tror inte heller du rengör under varje gång du klippt! de klart att hästar får foderstrupsförstoppning av klippt gräs men de betyder ju inte att gräsklipparen inte läcker....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
969
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp