Klippt gräs

Sv: Klippt gräs

Jag hade också för mig att man inte skulle ge glippt gräs till hästarna men här gör alla det och jag också. Sprider ut det så att det ska ta lite längre tid för hästarna och så torkar det istället för att jäsa. Jäst gräs luktar blä.

Har du klippt gräset själv någon gång? då borde du själv veta att de kan läcka..:cool: kan även skvätta ut när man fyller på

Nä det har jag inte. Gräsklippningen sköter mina slavar.
Skulle de skvätta bensin hugger jag handen av dem, dyrbara grejjer vetu.

Då litar jag mer på foderstrupsförklaringen, låter mer logiskt.

öhm? tycker du inte det är logiskt att de kan läcka bensin/olja? tror inte heller du rengör under varje gång du klippt! de klart att hästar får foderstrupsförstoppning av klippt gräs men de betyder ju inte att gräsklipparen inte läcker....

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: Hello
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 120
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
676
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Favoritdrinkar

Hund, Katt, Andra Djur