W

Weeei

Min häst äter inte pelletrerad (stavning) lusern men det var en som rekomenderade att prova hackad lusern istället. Men jag undrar fall det är någon skillnad i smaken på dom olika lusernsorterna?

Sv: lusern!

Nja, smaken skiljer nog inte då det är i princip samma innehåll.

Däremot så kanske den "naturligare" strukturen kan locka hästen att äta mer av hacket?
Kan vara värt att prova iaf!:)

Blöt lade du pelletsen? Min pålle tog det en vecka innan han började äta lusern men nu äter han som aldrig förr.

pinky skrev:
Nja, smaken skiljer nog inte då det är i princip samma innehåll.

Däremot så kanske den "naturligare" strukturen kan locka hästen att äta mer av hacket?
Kan vara värt att prova iaf!:)
Min häst är tvärt om, Äter mer av pelletsen. Blötlägger med olja och salt!

japp, den var blöt. Hon har ätit det ett tag men då måste hon ha massa betfor till. Annars så vägrar hon:mad: .

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 054
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 035
Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 510
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 492
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär