Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hej mitt 4åriga sto har fått ca 4a kolkanfall sen slutet av maj till senast igår,honn går på bete.Dom har varit mkt lindriga,har gått...
Svar
19
· Visningar
2 262
Senast: samuel
·
B
Hästvård Jag har ett sår som inte vill läka han har nu haft det i 5 dagar och jag har använt 4 ess salva, jodopax, blåspray och helosan salva...
Svar
16
· Visningar
1 766
Senast: Naggur
·
Hästvård Jag har en ponny som lider av sommar eksem... Har provat lite olika saker. Inget tycks hjälpa.. Vetrinären rekomenderar kortison.. Men...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Elliell
·
A
Hästvård Hittade mitt sto i hagen idag med ett nästan en decimeter långt sår på halsen strax ovanför bogen, efter för mycket spring mellan träden...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: ankina
·
Hästvård Hej! För snart 4 månader sedan åkte jag till veterinären med min relativt nyköpta häst för en hälsokontroll. Eftersom jag tänkt börja...
Svar
2
· Visningar
1 386
Senast: Alfakrulls
·
G
Hästvård Jag har haft en känsla de senaste 2-3 veckorna att mitt sto inte har känns helt fräsch. Hon har aldrig varit halt eller skadad under de...
Svar
8
· Visningar
5 961
Senast: yrbin
·
T
Hästvård Är det ngn som vet vad som gäller vid behandling av Streptocilinsalva? När kan man tävla? Hittar bara info som gäller nötkreatur.
Svar
6
· Visningar
847
Senast: timjan
·
S
Foder & Strö ;) Har en hyrhäst nu (bara 12 dagar kvar :cry: ) och jag har lite frågor. Han har fint bete och rids, står i hagen nätter och mycket... 2
Svar
21
· Visningar
1 782
Senast: Sandra_93
·
Hästvård Nu vill jag ha erfarenheter av hovledsinflammationer som slutat lyckligt! Måste få lite kraft att peppa mig själv..:smirk: Pållan...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: BNZ
·
S
Hästvård Dramatisk fråga, men hur mycket sanning ligger det i det. Jag satt och pratade med en högt uppsatt försäkringsbolags representant. Vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 372
Senast: solros
·
M
Hästvård Har från och till tyckt att det var något skumt med bakknäna på min 4-åring. Hon har inte varit halt men haft en mindre rörelsestörning...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: axel
·
Q
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i.... Vad tycker ni är skäligt pris på lösdrift? Kallhyra, dvs inget ingår bara den "dagliga...
Svar
17
· Visningar
1 472
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Har funderat på detta med mineraler. Vi har inte så mycket mark och hästarna får ofta byta hagar så att de nerbetade får vila några...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Ireland
·
L
Foder & Strö Hej! Min pålle har inte tappat all vinterpäls på baken, halsen & på en liten del av bogen. Det går inte få bort, hur mycket jag än...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Men vad? Är lite i valet och kvalet om foder till hösten. Har märkt på senaste tiden att pålle inte lägger på sig lika bra som han borde...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: ch791022
·
M
Hästvård Jag har gått och funderat på en sak. Vitlök är ju inte bra att ge hästen för ofta att äta, och inte heller för mycket, men det hjälper...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: korytko
·
Hästvård Om en häst svettas oerhört mkt, så det är lödder under schabrak osv, vad kan det bero på? Händer inte bara under varma sommardagar...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: _paniiik_
·
K
Foder & Strö Hur mycket vatten ska det vara när man blötlägger lusernpellets? Är det samma som när man blötlägger betfor?
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: lill_flesky
·
Foder & Strö Tjoho! Vi har en stor klövervall hemma.. Var tänkt att det skulle bli foder till kossor.. Tji fick vi då kosseägarna inte ville ha...
Svar
5
· Visningar
1 975
Senast: DavidS
·
M
Hästvård Min häst har en gammal senskada, jag köpte henne i slutet av oktober 2005. Hon har i princip vilat sen dess (ett fåtal skritt-turer i...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: inspir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈