Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hur ser man om ens häst har vätskebrist?
Svar
6
· Visningar
957
Senast: C_V_B
·
Hästvård Vad tycker ni ? Åsikter är alltid kul att höra. Han har slått av tån i tidigt skede, (skada troligtvis) , sedan inte fått rätt hovvård...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: NoExit
·
Hästvård Vart kan jag hitta Hjort horns olja?? Snälla tippsa mej då våra hästar blir uppätna av allehanda smådjur :(
2
Svar
24
· Visningar
6 256
Senast: Blandrastik
·
F
Foder & Strö Finns det ett kraftfoder som ger mycket energi men har lite stärkelse? :confused:
Svar
10
· Visningar
906
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Jag tänkte kolla med er som kan detta med värden på Hösilage. Letar efter ca 13 ton. Men är dålig på detta med värden. Har en...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: DavidS
·
S
Hästvård Hej! Kom i söndags natt hem från en 10 dagar lång semester på Kreta. Vi bodde på ett hotell i Agia Marina som ligger utanför Chania...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: sandy_
·
T
Hästvård Jag har en shettis som får fång ganska enkelt. Tror ni då att han kan gå ute och äta lite gräs med de andra hästarna (två islänningar)...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: asjo1932
·
U
Hästvård om hästen tappat en sko och haltar..och man sen slår på skon igen och hästen går bra igen..vågar man rida då? eller är de bättre att...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Pocahontas
·
E
Hästvård hej! jag har nyligen köpt en ung varmblodskille på fyra år. Han är jättetrevlig att rida osvmen jag har upptäckt att han kanske är lite...
Svar
14
· Visningar
3 833
Senast: easycure
·
H
Hästvård Hej! Linement värmer och ett ex. på kylande är tex. cool lotion mm. När ska man kyla och när ska man värma.. har hört att man gör...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Yasmine
·
Foder & Strö Ja, tips på sådant, eller något som är så gott att hon skiter i medicinsmaken? Hästj*veln har tvärvägrat äta sin mat i snart en veckas...
Svar
19
· Visningar
1 476
G
Hästvård Fler än jag som upplevt det? Hästen har eksemtäcket på sig jämt, och nu har hon fått skav på bakbenen samt mellan frambenen, vad kan jag...
Svar
8
· Visningar
960
S
Foder & Strö Orkar inte plöja igenom alla gamla trådar för att hitta mitt svar utan skriver en ny tråd med en gång. Har för mig att jag läst något...
Svar
17
· Visningar
1 971
Senast: snofflan
·
Hästvård Har en ”liten” dam som efter 6 veckor boxvila ska få äran att gå i sjukhage en stund varje dag. Hon har VF i bandage och det får absolut...
2
Svar
20
· Visningar
4 140
Senast: Seppo
·
D
Hästvård Min 9-årige valacks spatt har det tyvärr inte hänt något med under ett år och nu ska jag testa injicera ett medel som heter Teldrin (kan...
Svar
15
· Visningar
4 870
Senast: primette
·
J
Hästvård Är detta något allvarligt...Om en häst visar på röntgen att det finns pålagringar på frambenen, MEN är besiktad utan anmärkning...visar...
Svar
11
· Visningar
4 680
Senast: oopsie
·
A
Hästvård Kan någon säga mig hur man får bort kåda på häst.. T-röd funkar ju annars men det är väl inte så nyttigt att hälla på pållen?
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Michis
·
Foder & Strö Fick idag reda på att min stallbonde i år inte kommer göra något hö utan istället göra hösilage. Nu till min fundering...Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
1 297
Senast: DavidS
·
Hästvård beställde till för att kolla upp madame för hon har gått 2 veckor och vare oren HB. kollad av annan vet direkt hältan uppstod. blev...
2
Svar
39
· Visningar
2 980
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp