Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan en häst bli slö/trött/seg av att få för mycket mat? Alltså när de får i sej mycket mer än deras egentliga behov? Har hört en del...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: nautilus
·
S
Hästvård Kan någon förklara för mig hur man gör när man rycker manen:confused: eller ska man klippa den? rycka blir ju snyggast men jag är helt...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: BlackRiver86
·
Hästvård Är det någon som har koll på flugmedel/bromsmedel som man vågar spruta på diande märr? Är rädd för att fölet ska bli förgiftat. Kör med...
Svar
8
· Visningar
5 734
Senast: _L_
·
I
Hästvård Hur gör ni med alla mygg och flygfän?? Hur tar era hästar det?? Våra i stort sett lider.. där vi bor är det allt annat än öppna marker...
Svar
18
· Visningar
3 865
Senast: jezzscar
·
C
Hästvård Rider en häst några dagar i veckan. En fd travare. Hon är jätteunderbar och så. Men det är såhär, att hon är jättesmal, man ser hennes...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: Silkisif
·
C
Hästvård Är det någon som har provat det på hästarnas sår? Hörde en som använde det över såren nu i värmen så att inte flugor & liknande kunde...
2
Svar
25
· Visningar
6 874
Senast: BIMM
·
T
Hästvård Hej! det är så att min häst har ganska ofta lite gallor på bakbenen men nu har dom blivigt hårda, jag har Absolut ingen expert på...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: |>Takida<|
·
P
Foder & Strö Ja, nu är lotteriet igång igen. Har ni redan startat? När tänker ni slå? Var bor ni? Följer ni väderleken? Har ni några kännetecknen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 461
Senast: _becca_
·
O
Hästvård Hej hej. Någon som vet om de är godkänt att en fjording har vita hår i pannan? Jag har hört massa olika saker om detta. Det är min...
Svar
13
· Visningar
1 237
Senast: minikaninen
·
N
Hästvård Min kompis häst busade i hagen och snubblade och förmodligen vrickade han sig eller nått. för nån timme senare när han stått i...
Svar
7
· Visningar
3 991
Senast: Naggur
·
B
Hästvård Min kompis tog av sin hästs skor i vintras för att hon hann ändå så inte med att rida honom. Men sen dess har bara hovarna blivit sämre...
Svar
16
· Visningar
2 958
Senast: _belliisen_
·
O
Hästvård Varför betala hur mycket som helst för insektssprej när det går att blanda eteriska oljor. Nu vill jag göra en BROMS blandning...
Svar
3
· Visningar
1 854
Senast: wigdul
·
C
Hästvård Idag var jag på stenestad för att kolla så att min ponnys ben hade läkt som det skulle sedan en skada förra hösten. Svaret var inte...
2
Svar
34
· Visningar
4 929
Senast: Cake
·
Hästvård Lämnade våran häst på bete igår , åkte ut kl.9 idag för att kolla hur det gick . Mötes av värsta synen Han är alldeles sårig : 2...
2
Svar
20
· Visningar
1 621
Senast: arabia
·
M
Hästvård Vad beror alla gula slemmhinorna på? Hur kan alla (nästan) alla röda blodkroppar försvinna! Hur kan han lille pojken leva när han...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Medea_1
·
S
Hästvård Min ponny har en "bula" på benet! :confused: Svårt att förklara hur det ser ut, men jag kan lägga in en bild så fort som möjligt! När...
Svar
14
· Visningar
1 872
Senast: Silverbern
·
Hästvård Nu vill jag höra vad ni tycker och tänker. Vad innebär det för er att hästen går på bete? att ni slipper åka dit? att ni slipper mocka...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 204
Senast: bigganl
·
A
Foder & Strö Hej! Om man har en häst som bara går i hagen och ibland följer med på lugna promenader, behöver de mer än hö/ensilage till mat då...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: bigganl
·
B
Hästvård jag är sååå ledsen!!! Min häst som för övrigt har haft alla andra konstiga åkommor tidigare, har nu även fått förmaksflimmer. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: biven
·
M
Foder & Strö Hur fodrar ni över sommaren? Dvs - skippar kraftfodret helt kanske? Minskar mängden? Har ni då bra bete, eller stödfodrar med...
Svar
12
· Visningar
1 219
Senast: Invincible
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp