Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård har min goa kille!!! Har smörjt och smörjt..både med Helosan sol och sunstick från apoteket..har inte funkat så himla bra,han brände sej...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: Carla
·
A
Foder & Strö Stallägaren håller på att slå höet nu, men när ska man ta prover för analysen? Tänkte ta både hygienisk och näringsmässig analys. Kan...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Ardnas
·
E
Foder & Strö Skall transportera min lilla pålle på söndag i ca 5 timmar, och det är rätt varmt som det är nu så jag skulle vilja blötlägga min groov...
Svar
2
· Visningar
829
J
Hästvård Idag när jag tog in min ponny från hagen, så hade han som små, ja det såg ut som bett, på ryggen och lite på hals och rumpa. Han hade...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Midnightwalker
·
N
Hästvård Min totto går på bete nu och han har förmodligen hittat nån skitbra kompis som äter upp manen på honom.:cry::mad: han kan ha gnussat...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Hörde från en person som visste en som använde kotring på sin häst som haft mycket tappskor fram.Det funkade tydligen ypperligt.Någon...
Svar
5
· Visningar
2 228
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har en häst som behandlats för ett par fula sår på benet (stod på klinik i nästan en månad) Nu är det mkt bättre men jag smörjer med...
Svar
4
· Visningar
2 359
Senast: stommen
·
H
Foder & Strö Att räkna ut foderstat är inga större problem,om man har grovfoderanalys , det svåra är att få hästens levande-vikt ! (Hur många har en...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: mumrikan
·
E
Foder & Strö Har en häst som jag rider åt en annan, jätte trevlig! 75 % fullblod, 8 år. Har tyvärr varit slit och släng med hans ridning Men det...
Svar
9
· Visningar
879
Hästvård Jag ska spruta en kompis häst med pencillin nu i några dagar. Hästen är två år och vill inte riktigt stå stilla. Hon går fram och... 2
Svar
31
· Visningar
2 547
Senast: Maris_
·
C
Foder & Strö Enligt dom från Fibergi ska man ge Fibergi Låg till ett avelssto, och när stoet är i 7-8.e dräktighetsmånaden ska man ge den luzern pga...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Jempa
·
Hästvård Vi hade tänkt rida till havet och simma med hästarna på fredag men nu har algblomningen satt igång här :crazy: Jag har noll koll...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Widerberg
·
Foder & Strö Jag pratade med en tjej i bussen, som går i samma skola som jag. Vi började prata om hästar eftersom vi båda rider. Så kom vi in på det... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 930
Senast: orcide
·
Hästvård Heter det så tro? Är det bra mot insekter? tips tack!!! :bow:
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Minilott
·
M
Hästvård Jo jag har en häst som svettas grymt mkt nu på sommaren.. Så jag har i tanken på att klippa henne (inte benen). Men jag skulle vilja... 2
Svar
20
· Visningar
1 831
Senast: My Beauty
·
Foder & Strö Är det någon som fodrar/har fodrat med detta? För- och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Lazy Lady
·
T
Hästvård Skulle vilja få lite synpunkter på följande problem; En sexårig valack, halvblod, medelstor, inga särskilda exteriöra avvikelser... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 300
Senast: orcide
·
T
Foder & Strö Jag fick ett tips nyligen om att jatg borde gödsla hagen eftersom att vi börjar få dåligt med bete. Personen jag fick tipset från...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: snofflan
·
F
Foder & Strö Liten utvärdering... Vad tycker ni är bäst på marknaden? Använder just nu Rehalyt Basic från Eclipse samt Kraffts Svettersättare...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Hästen är en valack, 11 år, tävlar i fälttävlan. Han har börjat bete sig konstigt när han hoppar. Det började för 2 månader sedan...
Svar
14
· Visningar
1 093
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka