Bästa salt "preparatet"...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 711
F

fälttävlansnörd

Liten utvärdering... Vad tycker ni är bäst på marknaden?

Använder just nu Rehalyt Basic från Eclipse samt Kraffts Svettersättare. Kanske finns bättre? Är visserligen nöjd men det behöver ju inte betyda att just de här produkterna är bäst.

Vad använder ni nu i sommarhettan?

Sv: Bästa salt "preparatet"...

Enligt forskarna på ämnet är vanligt salt normalt sett det bästa o definitivt det billigaste.
PL

Det var det värsta...! *rynka mellan ögonbrynen*

Men det ska vara UTAN jod, eller hur?

Edit: förresten, vadå normalt sett? I vilka fall är ett dyrt, specialutformat saltprep. bättre?

Så länge det är fråga om rimliga mängder o man inte har några andra stora jodtillskott är det ingen nackdel med joderat salt.
Vid längre krävande tävlingar i hett klimat kan det krävas andra elektrolyter, i första hand magnesium.
PL

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 185
Senast: Tassa
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 323
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 345
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka