Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rebeccah skrev:Jag tar också in min häst när det massor insekter ute, hästarna springer ihjäl sig ute annars.
Rebeccah skrev:Jag svarade att självklart skulle han det, det är väl meningen med sommaren?
Tacitus skrev:Det finns insektsmedel... Switch funkar bra mot både knott och fästingar och medel som innehåller dietyltoluamid fungerar mot mygg vilket är kliniskt utprovat på amerikanska soldater för decennier sedan.
Ett medel som fungerar mot alla kryp existerar inte utan då är det frågan om lurendrejeri...
Låt hästarna vara hästar för tusan !
Zlatan skrev:För dig kanske, för mig är sommar och hästar = mycket tävlingar, jag skulle aldrig i hela mitt liv släppa ut mina tävlingshästar på bete.
Även om man inte tycker lika så försök förstå att det finns fler sätt.
Hon kanske uttryckte sig lite skumt men vem vet, hon kanske är livrädd för fång (ja jag vet att hästar kan få fång av många olika orsaker) eller något annat. Eller så vill hon helt enkelt bara ha hästen inne på nätterna och ha koll på vad den äter.
Döm inte ut alla andra som idioter bara för att de har en annan åsikt.
kimmis87 skrev:jag tävlar oxå hela sommaren, mina hästar går ute dygnet runt, och det är inga problem med det, dock så kompleterar jag med lite hö, havre, betfor, lusern och ev super G, men allt det får de bara för att de ska kunna äta på tävlingsplatsen, så att magen är invand med det, utom super G för det får de för att det ökar prestandan så himla mkt