Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Artikel från Krafft's hemsida Vad kan det bero på? Okunskap i utfodring? Det är något jag får i skallen i alla fall. Men varför just...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 620
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Min herre är väldigt förtjust i att smaska lera! Står hellre och gör en fin grop brevid mineralbaljan och saltstenen och slickar/tuggar...
Svar
14
· Visningar
3 774
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med foder. Jag har en 6 årig halvblodsvalak hemma som är lite tunn pga undrnäring hos förra som hade honom. Han...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Sazalamel
·
L
Hästvård Hej, Hovis skodde min häst igår (jag var inte på plats) och när jag sedan på kvällen kollade hovarna tyckte jag att vänster framhov...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Lillemim
·
C
Hästvård En häst i stallet är jätte grågrummlig på hinnan i ena ögat, det rinner klar vätska från det, han vill ogärna ha det öppet, kisar mest...
Svar
9
· Visningar
2 540
Senast: Frida 78
·
Hästvård Kanske en tråd om olika små "husmorstips" för hovslagaren. Bra medel/tips på behandling mot bärandsröta, socker&jod, klorin? m.m.)...
Svar
11
· Visningar
1 537
Senast: Soffan74
·
K
Hästvård Jag har en häst med fång och hon står på Finadyne veckan ut. Hon ska få börja äta gräs så smått nästa vecka. Vet ju att det är bra med...
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: Korsning
·
G
Hästvård Vi går i hästköpar tankar och har precis hittat en som passar vårt önskemål. Problemet är att hästen ej gick igenom besiktningen...
Svar
7
· Visningar
1 039
C
Hästvård Varför ömmar min häst på mackadam? I höstas ömmade han ingenting men nu ömmar han jätte mycket varför?:crazy: :confused: /C-B:banana:
2
Svar
27
· Visningar
1 625
Senast: Charlie-Boy
·
P
Hästvård Hejsan! Jag vet inte om man kan se detta på bild men jag gör ett försök att fråga. Hur mycket muskler tycker ni att min häst har? var...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 040
Senast: Elisha
·
S
Hästvård Jag bor i Sundsvall, och det finns inte mkt fästingar här (har man hört). Men igår när jag skulle knyta fast plastband runt hagen så...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: happysgogolena
·
Hästvård Nu har jag provat massor med flugmedel på min häst och inget har fungerat riktigt bra. Har dessutom slängt ut massor med pengar på...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: _L_
·
Hästvård Vad tror ni undersökningen av Fabbe kommer att gå på? Jag vet att det är svårt att säga eftersom att man inte vet vad dom kommer...
Svar
10
· Visningar
916
L
Hästvård Nu är jag konfunderad....min islandskille har sår i mankammen och jag är livrädd att det är exem! Det är inte mycket utan kanske tre...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Liloa
·
Hästvård Berätta om era erfarenheter av MSM. Funderar på att börja ge det till min häst som behandlats för carpalledsinflammation och nu borde...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Mierna
·
Hästvård Har mockat ur bäddarna i stallet... Några boxar var helt ok, men den tredje. När jag började gräva i bädden för att mocka ut så kom...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Bewelinn
·
Hästvård Håller på och sätter ingång min häst som borde vara frisk efter en carpalledsinflammation (behandlad med cortison i slutet av april)...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Mierna
·
Hästvård Ja som rubriken lyder. Jag undrar framförallt hur det är med kallblodstravare, är dom sena?
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: starcraft
·
S
Foder & Strö Hejsan allihopa. I år lär bli första gången idéen om sommarhäst faktiskt genomförs. Så om allt nu går som det är tänkt så kommer jag...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Ellinor *
·
Foder & Strö Är det någon som vet om värdet sjunker på hö till våren och med ungefär hur mycket? Jag har precis bytt leverantör och skickade in till...
2
Svar
21
· Visningar
2 407
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp