Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Madick skrev:Nej, det går bra att avmaska redan nu. Har man stora blodmasken (det är det odlingen visar) så är det viktigt att mocka så mycket det går, rensa och slå ner rator, helst plöja upp marken där den smittade hästen gått för att få bort all smitta. Noggrann avmaskning med medlets intervall.
Madick skrev:Även om det finns dvalamaskar (troligtvis) så störs de inte så länge du inte avmaskar.
Nya hästar brukar ofta behöva avmaskas, så se till att nya hästar avmaskas med cydectin/equimax eller kan visa upp nytaget träckprov med 0.
Du HAR ju 0 på ditt träckprov, och behandlar den masken som finns (bandmask) med Droncit.charmant skrev:Min häst är ju den senaste in i hagen med bara 2 andra hästar. Han hade som tidigare skrivet 0,0 i träckprovet men förekomst av ägg från bandmask.Ska jag avmaska honom med cydectin/equimax elelr räcker det som du svarade förut med Droncit???
Mycker snurriga jag.
Det går ju att lugna sig tills du fått svar OM det finns stora blodmasken. Och har din häst bara gått där i 2v så har han ju inte hunnit smitta ner så mycket.charmant skrev:Jösses vad rologt då!Hagen är väl mockad inte såååå bra om jag säger så den dom gått i de senaste 6 åren.min häst flyttade dit för ca 3 månader sen och hagen såg ut som skit.Får tvinga dom andra att hjälpa till och mocka och grejja så gott vi kan alltså.
Madick skrev:Det går ju att lugna sig tills du fått svar OM det finns stora blodmasken. Och har din häst bara gått där i 2v så har han ju inte hunnit smitta ner så mycket.
Madick skrev:Vilket medel hon själv vill, bara hon följer intervallerna. Jag skulle ta ett ivermectin-medel, det blir då var 8e vecka.
Madick skrev:Nya hästar brukar ofta behöva avmaskas, så se till att nya hästar avmaskas med cydectin/equimax eller kan visa upp nytaget träckprov med 0.