Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hej! Har en liten fundering, har min treåring på bete i sommar.. hur mycket behöver jag ge honom i tillskottsfoder? Tacksam för svar!!
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Hera
·
P
Hästvård Hejsan! Vid mitt stall lägger dom på ganska mycket makadam på vägarna! :mad: Nu i sommar har min häst börjat ömma när han går på...
Svar
14
· Visningar
1 690
Senast: AnnikaH
·
C
Hästvård Hur får man bort rapsolja ? Jag tog lite rapsolja i pälsen på min häst för att få bort koda(kåda?) Det gick bort men raps oljan gick...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Charlie-Boy
·
F
Hästvård Nu har jag funderat. Jag har ett isis-sto som har väldigt fina ben. Nästan aldrig gallig, fina senor och ja- helt enkelt BRA ben :)...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: AnnikaH
·
H
Hästvård Är det någon annan som har en häst som har en tendens att bli försiktig när marken är hård när ni hoppar. Tävlade i helgen och tävlingen...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: AnnikaH
·
W
Hästvård Någon som blandar eget flugmedel? Hur gör du ditt? Skriver åt ciliegia, behöver svar innan torsdag.
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Mia_k
·
Hästvård Hej. För 2½ vecka sedan fick vårat connemara sto på 19 år lätt fång eller smygande fång kan man visst kalla det. Jag kan INGET om fång...
Svar
11
· Visningar
2 785
Senast: Kockan
·
A
Hästvård När jag kom till stallet i morse hade hästen fullt med nässelutslag! :eek: Mest från manken och bakåt, men även några enstaka på halsen...
Svar
4
· Visningar
4 599
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Vill gärna höra era teorier kring en lite märklig hälta. Ska även ringa djursjukhuset imorgon, men det är intressant med era teorier...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Iddefixen
·
Hästvård Tycker att min häst går orent och har märkt att det knäpper i vänster bak, ganska högt upp, när hon lyfter det. Lite har det knäppt hela...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Lillaloppan
·
U
Hästvård kan gammla hästar få överben? har hört att de bara e unghästar? en häst i staller har fått ett konstigt knöl mitt på skenbenet..ingen...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Uddatyp
·
T
Foder & Strö HEJ någon som vet var jag kan få tag på en hink omgående, betalar givetvis frakten. Ingen av våra försäljare har någe kvar. HELP HELP!:bump:
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Djurjouren
·
L
Hästvård Vi har sedan ett par dagar sedan fått invasion av vad som ser ut att kunna vara flygmyror:( speciellt min stora häst stod och slog som...
Svar
0
· Visningar
5 358
Senast: linnea 82
·
E
Foder & Strö Hej, jag har ett halvblods sto på 1år som inte kan hålla hullet. Extra tunn blir hon när hon växer, hon är regelbundet avmaskad. Hon...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: ecko
·
B
Hästvård Någon kanske kan vara intresserad av detta, I februari gjorde en häst illa sig i hockanten och det var många röster som talade för att...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: skuggi
·
B
Foder & Strö Hur tycker ni att det går? Sett någon skillnad? Jag vet inte om det är linfröoljan eller vädret som gör att min pålle mår fint.
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: IrpaSnirpa
·
R
Hästvård Om jag ska ge min häst ingefära för lederna, hur mycket ska jag ge? Det är ett litet halvblod på ca 450-500 kg. Ska man ge färsk riven...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Raeman
·
T
Hästvård Mitt 14-åriga ridponnysto får lätt mugg som är väldigt svårt att komma tillrätta med. Förra sommaren fick hon mugg i en karled...
Svar
9
· Visningar
2 195
Senast: Welsh
·
1
Foder & Strö Jag överväger att efter sommarbetet hitta en ny "uppstallningsform" för mitt fullblod med luftrörsproblem. HAn stod tidigare i stall...
Svar
7
· Visningar
1 303
Senast: _86a_
·
C
Hästvård Vi kommer att efter betesinsläpp fodra med eget skördat hö och ensilage. Jag vill nu vaccinera mot botulism, eftersom det känns tryggt...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp