Är ni lika arga?

Sv: Är ni lika arga?

Föllinge hästdeo kan du köpa på www.follingeprodukter.se. Jag har inte provat det själv, men det är väl i princip det enda jag inte slösat mina pengar på hittills ....
Ang. flugtäcke så kan det kanske vara bra men min häst fick faktiskt värmeslag i fjol sommar trots att han har ett flugtäcke i nät...
Sommaren är en hopplös tid att ha häst!
 
Sv: Är ni lika arga?

"Min" totto perkar inte bry sig så värst om myggen, men bromsarna är ingen hit. Hans lilla bosgranne däremot blir skogstokig och var lös häromkvällen. Tror han fick nog av att bli uppäten i sin box. så han tog sig ut och betade på gräsmattan istället... :p
 
Sv: Är ni lika arga?

jag älskar att ha häst å sommaren :love:
alla ljusa sommarkvällar, inte på vräka i hästen en massa mat för att han ska hålla hullet, ingen lera vid grinden.
Totte bryr sig inte nämnvärt om insekter heller, mygg o knott o han likgiltig för det är bara bliningar han hatar.
Dessutom går det inte att spraya honom med flugmedel, pälshlans kan ju duscha hela hästen i men inte flugmedel, han gillar nog inte lukten. Smörjer hästsalva runt skapet, lite på magen o mellan frambenen.
Jag skulle lätt kunna åkaiväg en vecka på semester, stallägaren är nere i stora sommarhagen varje dag o kollar in dem o efter Totte ä s social så är det inga problem att smörja mulen lite o kolla att muggen inte skenar iväg.
Jag längtar inte till hösten :( behöva planera allt i minsta detalj för att det fungerar eftersom jag jobbar extrema tider.
 
Sv: Är ni lika arga?

allfunderaren skrev:
Jag pratade med min svärmor och svärfar i helgen om bromsar. Vi konstaterade att antalet bromsar och framför allt de jättestora bromsarna är fler och mer vanliga nu än för 20 år sedan. Jag tycker att det var mycket lättare förr...är det någon som håller med?

QUOTE]
Jag tycker oxå att bromsantalet(alla varianter) har ökat explosionsartat.

Åker ej heller på sem. i Juli.
Switch, eksemtäcken, hästsalva på skap o juver, sommarstuga med myggnät i dörrhålen o hem när det blir riktigt för:devil: -igt.

Bromsen följer med hela vägen hem.
 
Sv: Är ni lika arga?

Mina hästar har varit tvugna att stå inne från tio på fm till ca.åtta på em.De blir helt galna:mad: Är ute ca.1-2 timmar däremellan och betar.Hade ute sällskapshästen medan jag red men hon blev helt idiot hon slog som en idiot med både svans och ben.Hon var helt dysvett när jag kom tillbaka:( Min sambo fick inte in henne hon bara for runt, sån är aldrig denna lilla dam innan:crazy: Som tur är verkar de inte så besvärade av knotten, kanske pga att de har en relativt tjock sommarpäls.Värre för de med nästan ingen päls alls kan jag tänka mig.Kan bara säga att så som det är här så är det nästintill djurplågeri att låta de vara ute.De verkligen lider:crazy:
 
Sv: Är ni lika arga?

Jag har hört att "ju högre gräs, ju fler bromsar" vet inte om det funkar men vi ska iaf testa att slå gräset i hagen...här är hästarna helt dåsiga när vi tar in dem vid lunch, fullständigt uppätna av alla förbannade INSEKTER...usch! säger jag bara..
 
Sv: Är ni lika arga?

Jag har också slösat en massa pengar på olika flugmedel som inte fungerar. Skaffade ett flugtäcke igår från shires till min extremt känsliga häst. Verkar som det fungerar jättebra! Satt en massa bromsar utan på täcket men min häst verkade inte det minsta bekymmrad över det. Jag tror också att högt gräs drar till sig mer broms.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu är jag trött på all skitsmörja som säljs ute på marknaden till eksemhästar och som inte hjälper ett piss! Har en eksemhäst här hemma...
2
Svar
39
· Visningar
6 863
Hästvård Tycker knappt det finns några salvor som fungerar mot flugor på marknaden. Dessa INSEKTSMEDEL har jag testat: Skillingarydsalva...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 576
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp