Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård min foderhäst har väldigt torra hovar nu undrar smörjer ni in på sulan också (jag använder vanlig rapsolja)
Svar
3
· Visningar
759
Senast: gloom_
·
T
Hästvård Synen var helt abnorm verkligen. Hon har sån mage så den hänger nästan ända ner till halva benen. Riktigt läskigt ser det ut. :eek...
2
Svar
29
· Visningar
4 096
Senast: palle
·
L
Hästvård det här är min foderhäst (bilden togs efter några dagar jag haft henne) hon är ju fet men hur tycker ni att hon ska tränas...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: arabia
·
N
Hästvård Det är så att min häst har väldigt snea hovar, mest bak. Nu har jag haft honom barfota en längre tid, och först tyckte jag det funkade...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Nikkis
·
A
Hästvård När kan man finna lite gulfärgat, inte slemmigt utan mer tecknat gult i slidan på hästen? Är det bara vid brunst? Kan det bero på ngt...
Svar
3
· Visningar
2 932
Senast: Moheed
·
E
Hästvård Vad menas med friröntgen egentligen? Är det att dom röntgar alla leder på en gång eller får man välja vilka leder man vill ha bild på...
Svar
0
· Visningar
1 536
Senast: Eem
·
Hästvård Vad kan vara orsakerna? Min låg-presterande hobby-häst har nu, för tredje sommaren på rad, avstannat pälsbytet tidigt på våren och ser...
Svar
13
· Visningar
1 885
Senast: tgd
·
Foder & Strö Behöver man egentligen ge krafftfoder till sitt avelssto om betet är bra och hon håller hullet fint? Tidigare år har jag gett henne...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Tora
·
P
Hästvård Jag har börjat rida/hyra en d-ponny som har vart skadad sedan i vintras. Men sedan ahr ingen haft tid att sätta igång honom så jag...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Bellina
·
S
Hästvård Tycker att det är rätt många här som bara tittar på bilder på hästar och ser vad som är fel, så ser ni nåt på henne här med??;) Hennes...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: moonlightgarden
·
T
Hästvård Kom till betet idag vid 09.00 för att hovslagaren skulle komma kl 10.00. Hämtade Zertlin i hagen och konstaterade att det kan bli svårt...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 628
Senast: Nikita4evR
·
Hästvård min 4 åriga d ponny valack (sv.ridponny) är ganska tjock..hur ska jag göra för att få honom att gå ner i vikt..han går tillsammans med...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Grrrr!! Håller på att bli galen på dessa förbud hit och dit! Vad i hela friden är det frågan om egentligen! Förbud att raka bort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 029
Senast: hovis
·
Hästvård Hur fort brukar man få en tid, jag menar jag vill ju in nu typ annars kanske det försvinner.... men det är väl bra iofs....???? Någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 436
Senast: Minnaa
·
T
Foder & Strö Har nu fått analysen men förstår inget i alla fall, är dålig på detta men önskar en utvärdering av vad jag har för kvalitet på höet och...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: DavidS
·
Hästvård Igår skulle jag hem till Gränna över helgen. Var i stallet innan vi skulle åka för att pyssla om hästarna. Då ser jag att min ponny (mer...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: krambanan
·
S
Hästvård Hur pass farligt är det att söva en häst? Någon som råkat ut för att något har hänt? Naturligtvis ökar riskerna med åldern. I mitt fall...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 900
N
Hästvård Min hovslagare jag haft sen jag började rida min häst har bara gått upp i rök! Han är verkligen skitbra men han e bara borta! Sista maj...
Svar
13
· Visningar
1 965
Senast: moonlightgarden
·
F
Hästvård Igår när jag red min häst så snubblade han till en gång, tänkte inte så mycket på det och red lite till. Sen snubblade han igen (på...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: louie lee
·
Hästvård Min 2-åring har ju haft ett lite småbesvärligt sår på ena bakbenet, men det har ordnat sig nu och ser fint ut. Men nu har jag sett...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp