Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag har en häst med fång och hon står på Finadyne veckan ut. Hon ska få börja äta gräs så smått nästa vecka. Vet ju att det är bra med...
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: Korsning
·
G
Hästvård Vi går i hästköpar tankar och har precis hittat en som passar vårt önskemål. Problemet är att hästen ej gick igenom besiktningen...
Svar
7
· Visningar
1 040
C
Hästvård Varför ömmar min häst på mackadam? I höstas ömmade han ingenting men nu ömmar han jätte mycket varför?:crazy: :confused: /C-B:banana:
2
Svar
27
· Visningar
1 639
Senast: Charlie-Boy
·
P
Hästvård Hejsan! Jag vet inte om man kan se detta på bild men jag gör ett försök att fråga. Hur mycket muskler tycker ni att min häst har? var...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 042
Senast: Elisha
·
S
Hästvård Jag bor i Sundsvall, och det finns inte mkt fästingar här (har man hört). Men igår när jag skulle knyta fast plastband runt hagen så...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: happysgogolena
·
Hästvård Nu har jag provat massor med flugmedel på min häst och inget har fungerat riktigt bra. Har dessutom slängt ut massor med pengar på...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: _L_
·
Hästvård Vad tror ni undersökningen av Fabbe kommer att gå på? Jag vet att det är svårt att säga eftersom att man inte vet vad dom kommer...
Svar
10
· Visningar
917
L
Hästvård Nu är jag konfunderad....min islandskille har sår i mankammen och jag är livrädd att det är exem! Det är inte mycket utan kanske tre...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Liloa
·
Hästvård Berätta om era erfarenheter av MSM. Funderar på att börja ge det till min häst som behandlats för carpalledsinflammation och nu borde...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: Mierna
·
Hästvård Har mockat ur bäddarna i stallet... Några boxar var helt ok, men den tredje. När jag började gräva i bädden för att mocka ut så kom...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Bewelinn
·
Hästvård Håller på och sätter ingång min häst som borde vara frisk efter en carpalledsinflammation (behandlad med cortison i slutet av april)...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: Mierna
·
Hästvård Ja som rubriken lyder. Jag undrar framförallt hur det är med kallblodstravare, är dom sena?
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: starcraft
·
S
Foder & Strö Hejsan allihopa. I år lär bli första gången idéen om sommarhäst faktiskt genomförs. Så om allt nu går som det är tänkt så kommer jag...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Ellinor *
·
Foder & Strö Är det någon som vet om värdet sjunker på hö till våren och med ungefär hur mycket? Jag har precis bytt leverantör och skickade in till...
2
Svar
21
· Visningar
2 430
Senast: 95johsv
·
Hästvård Måste flytta min häst till en skogshage. Den går paralellt med en del av valackernas sommarhage. Han kan hela tiden se alla andra hästar...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: 95johsv
·
W
Hästvård Funderat på att köpa ett nytt flugtäcke till min poa, är väldigt känslig för insekter.. smörjer henne med switch och sen sprutar jag med...
Svar
14
· Visningar
1 126
Senast: AnnikaH
·
P
Hästvård Jag fundera på att ha min häst i lösdrift är det bra? en kompis till mig har sin häst i lösdrift, hästen är 18 och trivs jätte bra och...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: giffan
·
C
Foder & Strö Hur länge håller ensilage? Det är skördat förra hösten,alltså det hästarna ätit under vinter och vår,det är några balar kvar,ca 7...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård Läste en insändare i senaste nummret av "häst och ryttare" där en skrev att barbackaridning förstör hästens rygg. Jag älskar att rida...
2
Svar
24
· Visningar
2 287
Senast: Diba
·
Hästvård I lördags testade jag att rida honom igen o han var mycket bättre, inte alls sådär konstig i vänster galoppen, men han var lite...
Svar
16
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka