Barbackaridning

Sv: Barbackaridning

Sadeln uppfanns väl för att "riddarna" skulle kunne sitta kvar bättre vid strid ? Och genom de togs den till annan riding i samhället.
Jag är inte helt säker. Så rätta mig om jag har fel.

Undrar bara hur ni kommer upp på hästen utan sadel ???????
 
Sv: Barbackaridning

Jag tager det jag haver: En sten, stubbe, bänk, bord, kompis osv. :)
 
Sv: Barbackaridning

Svalina skrev:
Sadeln uppfanns väl för att "riddarna" skulle kunne sitta kvar bättre vid strid ? Och genom de togs den till annan riding i samhället.
Jag är inte helt säker. Så rätta mig om jag har fel.

Undrar bara hur ni kommer upp på hästen utan sadel ???????
Hoppar... Min häst är 170 cm...
 
Sv: Barbackaridning

jag gillar oxå att rida barback !!!
shettisar passar ju bäst untan sadel eller ??
men jag kan förstå om större "lättare" hästar behöver sadel men inte shettisar
 
Sv: Barbackaridning

Jag läste oxå om det att barbackaridning inte är så bra men jag tycker att min ponny blir mycket mjukare och lättare att arbeta när jag rider barbacka och det förbättrar ju ens egen balans oxå desutom och jag tycker det är väldigt kul att rida barbacka :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 344
Senast: Sesca
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp