Har han mycket muskler? (bilder)

Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Du bad ju om åsikter jag och jag tycker att han skulle behöva lite mer på låren, baken och ryggen. Dessutom så behöver den lilla pållen gå ner i vikt...:S
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

så här ser min pojke ut :P
tycker att han är rätt välmusklad ;)
prisse.jpg
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Bubben91 skrev:
Du bad ju om åsikter jag och jag tycker att han skulle behöva lite mer på låren, baken och ryggen. Dessutom så behöver den lilla pållen gå ner i vikt...:S
Var det till mig?
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Kan du inte lägga en stor bild i bildgalleriet?
Samma princip med uppladdning bara det att den får vara större.
På avataren ser han fin ut tycker jag dock svårt att se utan förstoringsglas ;)

Så skönt att ha en häst med så bra grundkondition! Min hade varit avställd i tre år med olika mellanrum innan jag köpte honom och var nog aldrig "uppjobbad" ordentligt som ung. Har enligt mig själv fått ganska god hyfs på musklerna idag även om han är för fet fortfarande.Vad tycker du om nedanstående bilder? Var skall man sätta mer eller ta bort?? ( du kan bortse från buken:angel: ) Bilderna är tagna i juni i år INNAN BETET

wbbete0606tre.gif


wbhelfig0606.gif
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Han ser så olika ut på bilderna.
På den nedre är han riktigt fin.

Om man vill bygga mkt muskler måste hästen få bra med mat o vara i gott hull, så att det finns "material" att bygga av.

När de sen har musklat sig så kan man "deffa" dem, men man får se upp så inte muskelmassan bantas bort oxå.
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Hur han var musklad har jag ingen aning om(hade inte tid att slösa blick på det..) det var banne mig den snyggaste hästen jag sett på länge, vilken utstrålning!!!!:love: :bow:
En sån häst vill jag ha!!!!:bump:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

:o :o :o tack! Han är inte alls speciellt musklad, inte som jag vill ha honom men vi jobbar på det. Jo utstrålning och en enorm personlighet har han, min bebis :love:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

okej, är det någon som har mera synpunkter på min häst? :smirk: :confused:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Jag kan väl inte så mycket om det där med muskler.. Ehm, så jag lägger upp en bild på min oinridna treåring, så får ni säga vad ni tycker. Vilken sorts häst passar han som kroppsmässigt? Dessyr, hopp, ingenting? (skämt åsido)

erm, det skulle bli framifrån:
[url]http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2971133.html[/url]

Sidan:
[url]http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2971266.html[/url]
[url]http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2971221.html[/url]
På den undre ska han ju stå som en bisonoxe också, men nåja, det är ju han det. Jag gillar honom iallafall :)
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Pontiac- sorry för att vi lånade din tråd till allas våra hästar det var bara så intressant att få in synpunkter på de olika typerna, antar att du tycker att det är OK att alla ligger i samma tråd istället för att vi skapar nya hela tiden??

Ang din häst så skulle jag vilja ha mer halsmuskler (dressyrhalsen) och mer i bakre delen av rumpan (galoppjobbet)
Han har inte för mycket muskler men är väl lite rund om magen kanske ... eller?? Svårt att se ...... (min är oxå rund om magen :-)

MVH WB
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Jag tror att det är ett varmblod.

Den har en sämre ansatt hals, men annars är den fin.

En sådan häst måste ridas i en låg form i bar många år.
Den ska inte gå i nerförsbacke med övriga kroppen, bara från manken o fram.
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

axel skrev:
Jag tror att det är ett varmblod.

Den har en sämre ansatt hals, men annars är den fin.

En sådan häst måste ridas i en låg form i bar många år.
Den ska inte gå i nerförsbacke med övriga kroppen, bara från manken o fram.

Nu vet jag ju inte om det var mig du svarade på, men jag kände mig träffad iallafall.. :D
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Tycker det ser ganska bra ut, men som några sa här innan. Lite mer på rumpa och rygg hade inte skadat. Sen ser han ju kanske lita överviktig ut också :angel:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Ett enkelt sätt att fräna ryggen lite grann när man är ute i skogen är att stanna och stå still i uppförsbackar (gärna branta), Akademisk ridkonst är väl rekomenderat till bakdelen! :D

Vad sägs om den här då?

narv_arab.jpg
<-- Mitt trav russ

http://www.freewebs.com/russet-narv/bilder_left.htm <--Mer bilder

Har väl inte presic tävlings kondition då... :smirk:

Komentarer? :bump:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Man gör precis tvärtom- stannar i NERFÖRsbackar.
Då sitter hästen:d
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Va fin du e flempflof, haha ni ser även min pålle på fjärde bilden, den mörkbruna:love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 629
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 722
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp