Vad i hela friden är "lungblödning"??

Sv: Vad i hela friden är "lungblödning"??

Och det innebär att hästen inte går att använda eller att den inte kan ansträngas för hårt eller vad?? :confused:

Det som händer när en häst får lungblödning är att blodkärl i lungorna har brustit och blodet stöts upp i luftstrupen.

En häst som haft det tidigare har ju lätt att få det därför bör de inte överansträngas ..så har jag förstått det..Det är oxå lättare har jag förstått att problemet återkommer vi infektion eller dyl i luftvägarna.

Jag vet en del hästar som haft detta som funkar bra på hobbynivå.

Senast ändrad:

Där slog du huvudet på spiket! ;)

Tack, då vet jag lite mer vad det handlar om... Ska ev titta på en häst i helgen som haft detta, därav nyfikenheten!

Mvh

Oki på så vis.. kolla upp med ägaren varför hästen fått detta åkomma och om den varit allvarlig..Och vad prognosen enligt vetrinären var.

lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
733
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
287
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 364
Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
231
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka