Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mli skrev:Nu kommer jag inte ihåg om du har nämt nåt innan i tråden, men vad säger hyreskontraktet? Och vad säger stallägaren?
Trist när det är nån som ska förpesta för alla andra..
DET håller jag med om! Det förvånade mig när vi hade lösdrift att det fanns såna som var så fullkomligt tillitsfulla till mig/oss och lämnade sin häst och sen inte kom förrän efter 1,5 år och hämtade igen! Det är väl kul att de litar på en, men jag själv skulle definitivt åka dit, speciellt i början några ggr för att kolla så allt funkar som de säger.Mli skrev:Nej det är klart, hästar kanske inte har nåt behov av att bli borstade och kelade med. Det är väl mer vi som har det behovet Jag hade dock aldrig litat på någon jag inte hade träffat mer än på ett betessläpp så pass mycket att jag kunde lämna över hästar i dennes vård i flera månaders tid.
bettysmatte skrev:Jag tycker att sommaren är mycket enklare, och skäms inte för att säga det! Slipper mockning och att packa hösäckar. Är inte så bunden av vilken tid jag är hos hästarna. Jag borstar bara av dem när vi ska hitta på något, annars får de vara så de är (lite smuts skyddar mot insekterna, tror jag ). Jag är dock hos hästarna varje dag och ger nytt vatten, kollar så att de inte skadat sig eller att det hänt något med staketet och så sätter jag oftast på lite hästsalva runt juver, etc. Men visst är livet enklare för mig, och hästarna också upplever jag det, på sommaren...
Fröken_Skåne skrev:Man ska se till staketet flera gånger om dagen (man vet aldrig om älgarna brakar igenom det mitt i natten..!) Det är ju flughuvor på och sen av vid regn, flugmedel flera ggr/dag för att göra det drägligt, in/ut vid värmeböljan/flugor/knott, vatten ska bytas och fyllas på. Så ja visst är det jobb även på sommaren, de som påstår annat måste strunta blankt i sina hästar!
eldhroka skrev:På ett sätt kan det nästan vara mer jobb eftersom man kanske måste åka och ta in hästarna om det börjar åska, fara hem och sen tillbaka för att släppa ut dem när det slutar åska..
Det skyddar fint mot åskasky_fly skrev:Ursäkta, men tar ni in hästarna bara för att det börjar åska?
För ca en månad sedan kom det ett riktigt åskväder. Det dundra o hade sig, men hästarna får gå ute.
Vi har typ som en dunge där hästarna kan söka skydd..
sky_fly skrev:Ursäkta, men tar ni in hästarna bara för att det börjar åska?
För ca en månad sedan kom det ett riktigt åskväder. Det dundra o hade sig, men hästarna får gå ute.
Vi har typ som en dunge där hästarna kan söka skydd..