Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag smörjde in stoet med rb 86 en kväll för ca fem dagar sedan. Det hade varit mycket varmt, och vi avslutade just ett lättare jobb...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: Kokopelli
·
T
Hästvård Vad innebär det att vara halt av första graden när man inte kan gå på böjt spår. Böjprov är inga problem strål ok hasen okey men just...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: todde
·
Hästvård nu har jag sökt å letat i trådar, hittar inte :( minns att någon skrev om typ myggstift för hästar... var hittar man det? vad heter...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Thera
·
Hästvård Min häst får på sommaren eksem på mulen, jag har ännu inte hittat något bra medel/salva för detta. Han har väldigt ont av det. Kan ni...
Svar
12
· Visningar
3 309
Senast: bigganl
·
E
Hästvård Min hästs mungipor har börjat bli väldigt torra så jag måste smörja in dom med vaselin. Men nu kommer vi till problemet att hon är...
Svar
10
· Visningar
781
Senast: Kardinal
·
Hästvård Tycker ni man bör ta in hästen under natten på sommaren om det regnar och hagen saknar regnskydd?
Svar
11
· Visningar
1 532
Senast: Ainon
·
J
Hästvård Har en häst som har Inkar & Vårtor på kroppen lite här och var. Undrar om det finns något medel för att få bort dessa?:confused...
Svar
13
· Visningar
2 833
Senast: Pao
·
F
Hästvård Har köpt mig en litet hingstföl, blir året nu i sommar. Letar nu febrilt efter ett bra bete till honom, detta visade sig vara svårt:(...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Kell
·
V
Foder & Strö hmm nu har jag funderta och klurta och ska ställa er en fråga när jag var liten hadde pappa kossor hemma som behövde hö och då slog...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: happyjoy
·
Hästvård Såhär såg pållan ut på benet när vi tog in henne från hagen: http://i24.photobucket.com/albums/c33/susanneandersson/IMG_0481.jpg...
Svar
14
· Visningar
5 628
Senast: Ellinor *
·
R
Hästvård Kom inte på någon vidare bra rubrik till det här .. men. Åter till det jag skulle säga. Igår, skulle jag åka å rida medryttarpållen...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Rigolette
·
Hästvård Nu är Novan halt (vilket jag väntat på :crazy: )och jag ska beställa tid på klinik i morgonbitti. Frågan är nu är hon bara halt i vf...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö vad är max timmar mellan måltiderna för en häst.. tacksam för svar:)
2 3
Svar
48
· Visningar
3 724
Senast: marti130
·
Hästvård Hur gör ni för att hålla era hästar någorlunda i trim fast de går på bete? Rider min hbl valack mellan 45 min - 1tim 15min per dag...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: WBPeppar
·
L
Hästvård Hur brukar ni göra när ni släpper era hästar på bete, dra ner på krafften de sista dagarna innan och beta hästarna? Är osäker på hur...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Becca85
·
G
Hästvård ni era ponny? Har ni bara hästskor på framfötterna eller runt om? Är det vanligast med skor bara på framfötterna på just ponny? Jag...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: gloom_
·
Hästvård Har ett föl som föddes med veka kotor. Första dagen stötte bakkotorna i marken men det har nu blvit mycket bättre. Givetvis har jag tät...
Svar
14
· Visningar
7 294
Senast: Mitrolle
·
Z
Hästvård Jag har ett föl fött den 11/6. Hon e hur pigg som helst. Äter o springer i hagen. De första dagarna såg jag henne lämna avföring...
Svar
5
· Visningar
5 891
Senast: babsan
·
G
Hästvård ..... hästen som kommer från ett dödsbo som jag har erbjudit mig att hjälpa till att sälja gick inte igenom dagens besiktning:( Så...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: gamila
·
S
Hästvård Hej! Fång verkar vara oerhört utbrett nu för tiden. Jag tog bort min älskade häst 2000. Det var ingen diskussion med sänkning till...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp