Unghäst på bete

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Stanhope
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 998
S

Stanhope

Hej! Har en liten fundering, har min treåring på bete i sommar.. hur mycket behöver jag ge honom i tillskottsfoder? Tacksam för svar!!

Sv: Unghäst på bete

Så länge han är bra i hullet ingenting, det är bara om den tappar som du behöver tillskottsfodra, för gissar att den mest går och har semester och inte jobbar något speciellt.

Mvh
Camilla

Jag har en 3-årig haflinger. Hon får inget extra, förutom saltsten. Vi har inte jättemycket bete, men hon är så rund och gó så...:D Det beror nog en del på ras också, förstås, hur lätt det är att hålla dem vid gott hull. Eftersom jag har en haflinger och en lite äldre shettis behöver jag nog aldrig fundera på vad man gör med en svårfödd häst, snarare tvärtom ;) !

Min 3 åring går på bete utan tillskott. Längre fram i sommar ska hon börja ridas lite igen och då behöver hon säkert lite tillskott.

Det beror ju på hur betet är. Håll koll på överlinjen....

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Snurrfia
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka