Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hovslagaren var ute och verkade en 5-årig häst i stallet idag, och nämnde att han tyckte den hade karprygg. Han skodde den därefter...
2
Svar
20
· Visningar
6 411
Senast: Husmusen
·
Foder & Strö Mitt 3-åriga halvblod har stått på boxvila i 7 veckor nu pga. griffelbensbrott. Hon är nu redo för att släppas ut i hage, så...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: åsnan
·
S
Hästvård Någon som vet hur mycket skillnad det är på MRI och Scintigrafi?? Vet hur Scint funkar, men har inte helt fattat MRI.... tacksam för...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Kirre
·
Hästvård Kan någon rekommendera en bra ET ell liknande i Östergötland ( Valdemarsvik bor vi) Vår c- ponny har av vet fått diagnosen snett...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Lejonelle
·
N
Hästvård Hej! nin pålle är svullen i ett bakben men finns inga sår o.s.v. vad göra??? och varför vrikning´?
Svar
4
· Visningar
676
Senast: nasdaq
·
Foder & Strö Mina unga individer går på bete. Men skulle köpa mineraler och ha i hagen. Vad brukar ni ge. Mineal saltsten räcker det .??
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Jenny1
·
K
Hästvård Vill gärna höra vad folk har för åsikter om att laga trasiga hästar med deras eget blod. Alltså fixa en gammal skada (typ i en muskel...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Centaur
·
M
Hästvård oki nu har min älskade lilla ängel löss eller ja han lär ha haft det enda sen han kom till mig för 4.5månader sedan, det ryser i hela...
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: linus11
·
Foder & Strö Hej! Från vilken ålder ger ni følen fri tillgång till saltsten? Varfør just den åldern? /Netika
Svar
1
· Visningar
567
Senast: lillolga
·
M
Hästvård va hos kiropraktorn här om dagen för att kolla igenom kusen. hon har en väldigt jobbig galopp-orkar inte bära sej och inte sätta under...
Svar
13
· Visningar
5 801
Senast: Catinca
·
G
Hästvård Någon som har någon bra erfarenhet? Min häst står just nu på Strömsholm. Han vart sjuk i torsdags kväll. Först stog han och grimaserade...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: glory_c
·
Z
Hästvård Okey, sen jag flyttade hästarna till sommarbetet har följande hänt: Första natten rev de stängslet, ena hästen fick ett sår på...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: SkAhAhÄsT
·
B
Hästvård Hej jag undrar vad ni betalar för era hästars Vaccinationer? Ska vaccinera min ikväll å kommer inte ihåg vad ja betala förra året...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Namarra
·
P
Hästvård Läste ngnstans att bisolvon kan vara bra att ge till hästar med hosta (slemlödande, men när jag sökte på det på apoteket komdet fram...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Prisse97
·
Hästvård Ja inte jag alltså utan hästen :crazy:. Hästen är extremt snäll att sätta flugskydd på, det är bara att traska ut i hagen och dra på det...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: orcide
·
Hästvård har lite frågor om kvarka, jättetacksam för svar! Det är ett stall i närheten som ev. drabbats av kvarka. En häst har visat symptom och...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: blissare
·
B
Hästvård hur vet man om hästen har fått borelia? Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
762
Senast: bombibittIII
·
L
Hästvård Min tvååriga halvblodsvalack tappar inte sin vinterpäls. Är det någon som vet vad man kan göra? Har testat allt från b-vitamin till...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: linus11
·
N
Foder & Strö Höet i stallet innehåller dåligt med protein (25 g smbrp/kg foder ts) och därför har hästen hittils fått proteintillskott (KP) efter en...
Svar
12
· Visningar
1 414
Senast: tgd
·
Hästvård Ägaren till min förra häst har varit vid vet. i många omgångar nu i ett halvår.Hästen har varit trött ena dan pigg o glad andra...dom...
Svar
7
· Visningar
3 313
Senast: rabarber2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp