Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Är lite förbannad på stallet där jag har min häst inhyrd ! Jag ger, tillsammans med en kompis, min häst får fri tillgång till...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Love_Maya
·
M
Hästvård Tog av skorna för 2 1/2 vecka sedan på min häst som ska gå på långbete (nästan 3 månader) i år. Har gått ganska så bra hittills, ömmat...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: axel
·
Hästvård Fundersam... Bildas en "fångnacke" då hästen får fång (och på hur lång tid bildas den i så fall) eller kallas det fångnacke för att...
2
Svar
35
· Visningar
5 133
Senast: cassina
·
B
Hästvård Jag tycker min har hållit sig otroligt fin i år. Så här såg han ut på sina eksemställen idag. Inte jättebra bilder då de är...
Svar
19
· Visningar
1 427
Senast: Lyrisk
·
Hästvård Har en fyra årig valack som gått ute på bete sedan början av juni. Hans normala temp har legat allt i från 37,1 och upp till 38 då jag...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: amalia
·
Hästvård Skulle gissa på att det är lindrigt exem. Hur tar man hand om det på bästa sätt? Har hört något om att tvätta ofta med något...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: niardasp
·
B
Hästvård spinoff på tråden om fångnacke där Mizz sa något intressant om att det finns sju sorters fång.. någon som vill förklara lite bättre...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag som är nyfiken av naturen och vill veta allt direktoch just nu sitter och skall skicka in höanalyserna började fundera på var det...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Quinn
·
Hästvård Kan man kastrera i augusti eller är det för varmt för det? Med tanke på infektioner osv.? När kan man ta dom till hösten som tidigast...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: shampiz
·
Hästvård Mitt islandssto har en sorts exem som jag aldrig tidigare sett och då har jag ändå träffat väldigt många exemhästar. Hon kliar sig...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Cattis_E
·
S
Hästvård Jag smörjde in stoet med rb 86 en kväll för ca fem dagar sedan. Det hade varit mycket varmt, och vi avslutade just ett lättare jobb...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Kokopelli
·
T
Hästvård Vad innebär det att vara halt av första graden när man inte kan gå på böjt spår. Böjprov är inga problem strål ok hasen okey men just...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: todde
·
Hästvård nu har jag sökt å letat i trådar, hittar inte :( minns att någon skrev om typ myggstift för hästar... var hittar man det? vad heter...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Thera
·
Hästvård Min häst får på sommaren eksem på mulen, jag har ännu inte hittat något bra medel/salva för detta. Han har väldigt ont av det. Kan ni...
Svar
12
· Visningar
3 310
Senast: bigganl
·
E
Hästvård Min hästs mungipor har börjat bli väldigt torra så jag måste smörja in dom med vaselin. Men nu kommer vi till problemet att hon är...
Svar
10
· Visningar
782
Senast: Kardinal
·
Hästvård Tycker ni man bör ta in hästen under natten på sommaren om det regnar och hagen saknar regnskydd?
Svar
11
· Visningar
1 533
Senast: Ainon
·
J
Hästvård Har en häst som har Inkar & Vårtor på kroppen lite här och var. Undrar om det finns något medel för att få bort dessa?:confused...
Svar
13
· Visningar
2 838
Senast: Pao
·
F
Hästvård Har köpt mig en litet hingstföl, blir året nu i sommar. Letar nu febrilt efter ett bra bete till honom, detta visade sig vara svårt:(...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Kell
·
V
Foder & Strö hmm nu har jag funderta och klurta och ska ställa er en fråga när jag var liten hadde pappa kossor hemma som behövde hö och då slog...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: happyjoy
·
Hästvård Såhär såg pållan ut på benet när vi tog in henne från hagen: http://i24.photobucket.com/albums/c33/susanneandersson/IMG_0481.jpg...
Svar
14
· Visningar
5 629
Senast: Ellinor *
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka