dåliga hovar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lisenfisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 769
L

lisenfisen

min foderhäst har väldigt torra hovar nu undrar smörjer ni in på sulan också (jag använder vanlig rapsolja)

Sv: dåliga hovar

Hovfett hjälper bra tycker jag, och om din häst har mjuka hovar funkar kiselgur bra.

Min kompis smörjde in sin ponnys hovar med raps olja. (fråga mig inte varför) Och det gjorde dom torra. :crazy: Sedan när hon slutade med det så blev de "normala" igen.. Men det kanske bara var hennes ponny. :smirk:

jag penslar på överallt.:smirk: använder ibland hovolja som man köper och ibland vanlig matolja...

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: jemeni
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
998
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka