Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Håller sent omsider på att köra in min tvååring(kallblodstravare) men nu går jag och svär över att hon tar ett kortare steg med ena...
2
Svar
30
· Visningar
2 466
Senast: Sissan
·
Hästvård Hämtade ju som sagt min nya häst i torsdags och hon har hostat sen i fredags. Hostprov gjordes på veterinärbesiktningen i tisdags utan...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: orion_x
·
B
Hästvård Köpte mig en travare vid namn Jean Force...................och det var det dummaste jag gjort!! Hon är inkvalad och klar för start...
2
Svar
28
· Visningar
2 249
Senast: Boy of Joy
·
E
Foder & Strö har för mig att det ska vara dubbelt så mycket vatten som betfor? Är jag helt och cyklar,nån som vet? Och är det farligt om det inte är...
2
Svar
23
· Visningar
7 713
Senast: ecko
·
N
Foder & Strö Är det någon som har en liten och en större häst ihop på lösdrift? Hur gör ni isåfall vid utfodring av hö för att se till att den större...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: nyfikenjag
·
Hästvård Våran häst kommer att gå på bete under 4veckor , ska vi plocka skorna eller ej ? Hur gör ni? Han kommer nog att ridas 2 av dessa...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Muffe
·
C
Hästvård Har ni varit med eran häst och kollat luftrören? Vad sa de? Varför åkte ni och kolla, symptom? hur mycket fick ni betala i självrisk...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: ConfettiCavat
·
Hästvård Var på ATG-klinik idag för hältutredning av min häst.. Nu sitter jag och kallsvettas lite över hur mycket kalaset kan tänkas ha gått på...
2
Svar
26
· Visningar
9 508
Senast: niardasp
·
Hästvård Ja, vad kan det bero på om den muskeln är hård och stel? Försöker massera, men det vore ju bra att veta vad i rörelsemönstret som kan...
Svar
8
· Visningar
3 223
Senast: cristobal
·
Hästvård Använde detta för två år sedan tror jag. (eller ett?) I vilket fall så skyddar det mor 7 sorters insekter och man sprayar på det. Helt...
Svar
3
· Visningar
941
Hästvård Hej alla Vi bytte hagar i eftermiddag till våra 5 hästar( kallblod) denna hage är fullt bete i och dom flyttade bara 10meter ,., Det...
Svar
16
· Visningar
998
Senast: orcide
·
Hästvård Hovslagaren var ute och verkade en 5-årig häst i stallet idag, och nämnde att han tyckte den hade karprygg. Han skodde den därefter...
2
Svar
20
· Visningar
6 430
Senast: Husmusen
·
Foder & Strö Mitt 3-åriga halvblod har stått på boxvila i 7 veckor nu pga. griffelbensbrott. Hon är nu redo för att släppas ut i hage, så...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: åsnan
·
S
Hästvård Någon som vet hur mycket skillnad det är på MRI och Scintigrafi?? Vet hur Scint funkar, men har inte helt fattat MRI.... tacksam för...
Svar
1
· Visningar
1 252
Senast: Kirre
·
Hästvård Kan någon rekommendera en bra ET ell liknande i Östergötland ( Valdemarsvik bor vi) Vår c- ponny har av vet fått diagnosen snett...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Lejonelle
·
N
Hästvård Hej! nin pålle är svullen i ett bakben men finns inga sår o.s.v. vad göra??? och varför vrikning´?
Svar
4
· Visningar
677
Senast: nasdaq
·
Foder & Strö Mina unga individer går på bete. Men skulle köpa mineraler och ha i hagen. Vad brukar ni ge. Mineal saltsten räcker det .??
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Jenny1
·
K
Hästvård Vill gärna höra vad folk har för åsikter om att laga trasiga hästar med deras eget blod. Alltså fixa en gammal skada (typ i en muskel...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: Centaur
·
M
Hästvård oki nu har min älskade lilla ängel löss eller ja han lär ha haft det enda sen han kom till mig för 4.5månader sedan, det ryser i hela...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: linus11
·
Foder & Strö Hej! Från vilken ålder ger ni følen fri tillgång till saltsten? Varfør just den åldern? /Netika
Svar
1
· Visningar
568
Senast: lillolga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka