Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård I dag hade min häst en bevsärlig hosta, jag red ca 45 min och han hostade nog till en 10 - 15 gånger. Det var liksom inte slemmigt utan...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Prisse97
·
Hästvård Hej Är det någon som har en häst med gräs allergi? Hur visar det sig på hästen, hur vanligt är det? M vH A_Z OBS !! såg att jag...
Svar
1
· Visningar
778
Hästvård Min häst har tydligen fått patellaupphakning. Skrev en tråd om detta för ett tag sedan, då hästen hade fått problem med vä bak. Han...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: inspir
·
Hästvård Vad kan man göra åt en förstorad spänd muskel enligt bilden? Muskeln är rund och hård på båda sidorna av hästen. Tror att det med stor...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Linda_77
·
Foder & Strö Jag har en häst som har spatt och nu ska jag börja ge något tillskott. Jag har funderat på Flexijoint, Bioglucamin eller Cortaflex...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: lalala
·
Hästvård Hur gör ni? Raspas era hästar regelbundet? Jag vet själv hur okunnig jag är och vilka misstag jag har begått. Men hur kunniga är...
2
Svar
23
· Visningar
2 699
Senast: Fille
·
S
Hästvård Hejsan allihopa...! Tänkte höra mig för lite om någon har erfarenhet av följande, eftersom det just nu orsakar mig mycket huvudbry...
Svar
6
· Visningar
4 414
Senast: Shakira84
·
M
Hästvård hej ! Min ena häst har haft problem med sina framben (kotledsinflamation) iallafall så är det väldigt hårt i backen just nu. Tänkte...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: malinvz
·
Hästvård Skall till att bygga uteboxar och ställer mig lite tveksam till betongplatta. Någon gång någonstans på denna site har jag läst ett...
Svar
2
· Visningar
4 678
Senast: skuggi
·
J
  • Låst
Hästvård Min häst som fick konstaterat "troligen lindrig fång" och behandlades med finadyne i 5 dagar för ca. 2 veckor sedan känns fortfarande...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 008
Senast: joneya
·
V
Hästvård Rider ni era eksem hästar? Ska sköta om ett islands sto med eksem i sommar, och ägaren säger att hon inte brukar rida henne förrän i...
Svar
8
· Visningar
1 243
Hästvård Vad är det som avgör eller påverkar om ett sömhål spricker uppåt eller neråt? alltså där sömmen kommer ut, kan man ibland se att efter...
Svar
2
· Visningar
769
Foder & Strö Vad ger ni för extrafoder till era dräktiga och digivande ston när dom går på bete? Mineraler osv... Tycker det är skitsvårt att veta...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: Sonic76
·
A
Hästvård Jag har ett brunt halvblodssto som jag nyligen köpt. Hon kommer från Holland. Nu går hon på bete dygnet runt och hon har fått bölder/...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Docka-93
·
Hästvård http://www.zippyvideos.com/5913107995386816/r_han_halt/*nikkiofabian Longeringen ger inte så mycket på filmen för han får inte nått bra...
Svar
4
· Visningar
915
T
Foder & Strö Gubben börjar tjata om att det är dags att slå gräset. Jag vill ha det när timotejen har kommit upp vilket den inte har ännu. Han vill...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: try me
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare som på somrarna är jättekänslig för mygg, knott, flugor, bromsar ja allt och kliar av sig halva manen och...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Myy
·
Hästvård Min häst har fått nått slags Hängödem vid ena frambenet, på insidan. Ser ut som en liten extrapung typ:crazy: Såg lite bilder på sk...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: YorkWann
·
S
Hästvård Bilder av hovar med hovbensrotation underifrån efterlyses! Har någon sådana?
Svar
2
· Visningar
918
Senast: hovis
·
Hästvård Vet inte om tråden ska ligga här men gör väl ett försök. :p Nu är det ju så att nya damen har anlänt och hon är väl inte i det...
2
Svar
36
· Visningar
2 132
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp