Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan man använda hippotrim på huden å häst? På ex muggliknande, svampliknade krustor? Har för mig att det ges oralt? :confused: miagi
Svar
5
· Visningar
2 966
Senast: stommen
·
A
Hästvård vad menas med att hästen är paralellförskjuten? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 373
Senast: nässla
·
Foder & Strö Letat i gamla trådar men hittade inte nått svar. Min ponny får gurkmeja i maten för sina leder. Som ni säkert märkt (ni som använt...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: mirjada
·
Hästvård Min häst fick fång för ca 5 veckor sedan. Hon går fortfarande på 1 påse butta om dagen. Jag hittar fortfarande puls och blodådran som...
Svar
10
· Visningar
1 577
Senast: krullidutt
·
R
Hästvård Har idag tagit bort en vargtand och slipat ner en hake på min häst. Vargtanden är antagligen anledningen till att min häst har varit...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Borkan
·
Hästvård alltså man kan ju börja fundera..? hur många är det inte bara här inne på buke som tros ha en ren häst,men efter böjprov visat halta...
2
Svar
32
· Visningar
2 564
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ska tävla på lördag och tvättade nhästen som rutin idag. Men hjälp, han var full med fet RB 86 i pälsen :eek: Senaste dygnen har vi...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: åke
·
F
Foder & Strö jag har för mig att jag såg en tråd ang. detta men hittade den inte när jag sökte. Jag har märkt nu, de te senaste dagarna att min...
Svar
17
· Visningar
9 533
Senast: Fellow04
·
Hästvård hej jag undrar lite över detta me hältor å grejjer ska ja våga köpa en häst som har problem me detta, hon går inte å rida de vet ja, men...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Behöver kloka buke-råd!!:bow: Hur håller man vikten på en häst som på veterinärs ordination endast ska gå i hage? Hon går ute dygnet...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Vinja
·
Hästvård Bör man låta hovslagaren komma oftare om hästen fått fång? Glömde fråga hovis när han var här.
Svar
3
· Visningar
741
Senast: alis97
·
Hästvård Min ponny (islänning) har aldrig haft eksem förut, men varit väldigt knottkänslig och fått små hårda bulor överallt av knotten. men det...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Filippan
·
E
Hästvård Min unghäst har en lätt utåtriktande högerframhov. Kommer detta att belasta hästens ben senare vid ridning, bör det eller går det över...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Mitrolle
·
F
Hästvård OK! Efter ett klinikbesök för ca 3 veckor sedan med urkarvning, palpering samt gipsning av hov trodde jag att vi skulle se en...
Svar
10
· Visningar
1 599
Senast: axel
·
F
Foder & Strö Mina hästar fâr av fodernisse en pellets för sporthästar(behöver ej ge extra vitaminer o mineraler) samt mkt hö. I Sverige vill jag...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag har lite frågor till er som använder basiblock. Hur tycker ni produkten är? Äter hästarna jätte mycket av det eller avtar det efter...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: ang
·
D
Foder & Strö Hej! Vet inte om jag är på rätt tråd, men undrar om ni har någon erfarenhet om hur man bäst bantar en stor, kraftigt byggd häst? Han är...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar bara vad ni gör om hästern visar hälta vid böjprov men är helt frisk och sund annars. Går ni till vetrinären för råd...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: _Sarah_
·
Hästvård denna försäkringsdjungel... har ena hästen i folksam,och jag kan ej byta bolag eller höja försäkringen på henne,för hon är över 16...
Svar
12
· Visningar
981
Hästvård Jag har ju försökt leta efter ett halstäcke/svanskappa som man kan ha på hästen utan att behöva ha täcke tillsammans med det. Det är...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp