F
Fire-Eye
Sv: Förbud mot rakade mular
Oj, fel.. Sorry Hannah!
Menade till Alazan, råkade visst trycka på fel!

Oj, fel.. Sorry Hannah!
Menade till Alazan, råkade visst trycka på fel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alazan skrev:Jag tycker inte att man ska raka hästens känselhår. De sitter där för att de fyller en funktion. Brukar någon klippa morrhåren på katten kanske? Tror knappast det. Det är en sak om man själv vill raka benen och göra sig fin, men jag tror inte att hästen uppskattar det. De lider nog mer än de njuter. Förstår inte varför folk ska göra porslinsdockor av sina hästar![]()
Olympia skrev:Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
Sagafrahaeli skrev:Men att klippa känselhåren på hästar tycker jag bara är tramsigt!! Det får ju inte hästen att se finare ut. På araber vet jag att man kletar in mulen med vaselin för att den ska glänsa men har aldrig hört eller sett att man har klippt känselhåren. Och jag har ändå varit på rätt många arabutställningar.
helt rätt tycker jag .Olympia skrev:Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
cano skrev:Jag har en arab som vi har visat på utställning några gånger som unghäst och där är det förbjudet att ta bort känselhåren på mulen och skyddshåret i öronen.
/Camilla