Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Quinn skrev:Lyrik skrev:2-åringen i mitt stall fick fång förra sensommaren då hon var bara 1 år. Hbl med mkt fbl i.
Nej fy så hemskt!
Nu ska man börja vara orolig för ettåringar också. Ska man inte ens tordas släppa dem på bete?
Vet du vad som utlöste fånganfallet? Vad gick hon på för bete? Bytte du bete? Tjock?
Jag längtar till vintern! Man kanske skulle flytta lång norrut så man har snö i stället för gräs nästan året om....
Vad jag har förstått så var det inte en solklar diagnos på den hästen, den kan ha varit "bara" ömfotad.
_86a_ skrev:Min häst får mugg av för mycket protein. Skulle alltså skylla på klövern!
Quinn skrev:Nu ska man börja vara orolig för ettåringar också. Ska man inte ens tordas släppa dem på bete?
Vet du vad som utlöste fånganfallet? Vad gick hon på för bete? Bytte du bete? Tjock?
Min tvååring fick med fång förra året. Hon var inte överviktig. Tyvärr så hängde fången med sen hela vintern och hon fick tas bort i februari. Vad det var som utlöste fången, och varför den sen aldrig släppte, ja det har ett flertal vererinärer kliat sig i huvet och funderat på utan att komma fram till nån bra orsak. Det kan ju vara så att mitt på sommaren förra året så kom en kallfront med mycket regn och rusk, senh helt plötsligt i augusti kom solen och det fina vädret, och där fick även många hästar fång. Kan ju ha något med det att göra.