Svankig rygg.

Sv: Svankig rygg.

Hej!
Jag tycker att du skall kolla med veterinären. Det kan hända att hästen har gjort illa sig i hagen eller blivit fel riden och därför felbelastat under en längre tid vilket så småningom gått ner i ryggen och lett till att han blivit svankryggig. Min arab har precis blivit behandlad med akupunktur pga att han inte såg bra ut i ryggen, med gott resultat! Man skall vara mycket försiktig när man rider svankryggiga hästar. De är svagare i ryggen än hästar som inte är det. Att spänna in en sådan häst leder bara till ännu mer felbelastning = ännu mer problem. Mitt råd är: kolla med vet. och träna sedan mycket markträning.
 
Sv: Svankig rygg.

Jo ja borde gå till veterinären men jag har inte pengar just nu... Desutom har hon haft svankig rygg sedan hon kom till oss och då var hon 10 och nu är hon 14... Och på dem åren har hon varit hos veterinären många gånger utan att dem sagt något om ryggen... Men jag ska snacka med pappa om det inte blir bättre med övningarna... Men tack att ALLA för alla tips!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 086
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp