Frågor, behöver någon att bolla med

Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Ja, det är väl bäst att åka dit om det är närmast, men om jag fattade rätt så ville hon få tips från andra om andra kliniker som hade snabbare tider hon kunde få? Och många verkar ju ha bra erfarenheter av Mälarn.

Självklart finns det "dåliga och bra" veterinärer överallt, vilken klinik man än åker till och vad det än handlar om.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag skulle nog åka till en annan klinik än stav. Nu är det iof 3 år sen jag var där och kliniken var nyöppnad.

Exp röntgade en hingst där, tog över 2 timmar i röntgen rummet då veterinären var själv och hade alldeles för många patienter. Som tur var var det en snäll hingst.... Sen var vet assistenten som inte hade någon utbildning så fruktansvärt tafatt att det slutade med att jag agerade vet assistent. Kommentar från vet "det där fixar du ju så bra så du skulle ju kunna jobba här...." Ok att jag varit med o röntgat många hästar men det säger en del hur tafatt hon var.... Inget kul o stå med blyväst, krage och handskar så länge....

Men som sagt var det ett bra tag sen så mycket kan ju förändrats!
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag har besökt Stav flera gånger både i den gamla och nya regin och det är som natt och dag.

Personligen ser jag ingen anledning att köa genom stan fram och tillbaka till Mälarkliniken.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Minnaa[QUOTE skrev:
]Jag skulle nog åka till en annan klinik än stav. Nu är det iof 3 år sen jag var där och kliniken var nyöppnad.
Det är numera en ATG klinik med ny bra personal.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Hade inte tänkt o skriva detta men när axel skriver så måste jag känner jag.

Var till Stav m min pålle = inget fel säger dom, både jag och min klasskompis ser en tydlig rörelsestörning. Han fick springa varv på varv på varv i longerlinan. Fick åka hem utan vidare utredning.

Åker efter ett tag till MK då jag inte kan släppa störningen = infl i båda bakknäna. Detta skedde i vintras.
Det kändes som att de inte tog oss på allvar i Stav och det är bland det värsta jag vet!
JAG som hästägare känner min häst bäst! Varför skulle jag kosta på dyra bensinpengar, transportkostnad och självriskpengar på ingenting? Jag åker när jag känner att det är något fel inte annars! Trist tycker jag.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Vad jobbigt det är när folk säger så olika, men det kanske inte var i ny reig när du var där?
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Ja har dom bytt personal och blivit ATG så är det väl smidigast att åka till det som är närmst. Det är ju en fin klinik i övrigt. Skönt att höra att det blivit lite ordning där. :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 372
Senast: sandrafors
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 862
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp