Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hm...anar en viss ironibara-undrar skrev:bara-undrar om inte sommarbete är sååå härligt för hästarna. Inte nog med bromsbett och dom springer som galningar med allt från vrickningar till benbrott som följd. Sedan drabbas dom ju även av fästingar med alla dom sjukdomar dom för med sig för att inte tala om huggormsbett,knott,kolik,fång,samt ögoninflammation på grund av flugorna och alla dessa flugägg som sitter som klasar både i karleden och under ganascherna.
Sommarbete är väl endå helt underbart för hästens välmående.
_Runaway_ skrev:Det där med att flaskan är läskig; Spraya medlet på en svamp (stå kanske tom. nära hästen så den vänjer sig lite) och svampa på istället.
Jo_bo skrev:Två dagar på betet och hästen är blodig av bromsbett
Tänkte köpa nåt som håller dom borta, så alla ni som har tips om vad man kan använda för att hålla bromsarna på avstånd, snälla skriv!!!
kenneth skrev:Låt hästarna stå inne dagtid och släpp ut dom nattetid. Det är inte bara bromsarna som plågar hästarna utan värmen är rusktigt jobbig för dom. Mina hästar tas in på morgonen när solen kommer och dom snarkar som stockar i stallet under dagen. När det börjar svalna till kvällen så åker dom ut. Tänk på att allt du sprejar på din häst är giftigt och skall hanteras som giftigt avfall. Det får en att tänka. Du får inte ens hälla ut det i avloppet, som sagt.!!
allfunderaren skrev:Jag har också enorma problem med broms. Min ena häst blir hel-tokig och springer och springer så skorna flyger och hovarna går sönder....
Jag tänkte låta hästarna stå inne på dagen i år men jag undrar hur man ska göra med maten - ni som har era hästar inne på dagen och bete på natten, fodrar ni hästarna i stallet på dagen? Hur mycket och vad får dom i så fall?
använd Fetstil istället.. du gör det enkelt genom [.B]Fetstil[./B] (fast utan punkter emellan klamrarna..)_Erik_ skrev:okej... ville bara varna, så att inte begår samma misstag som denne...
jag tycker att Caps lock kan användas för att förtydliga också inte enbart vid skrik liksom... menmen.. skitsamma...