Ger jag upp för lätt??

Sv: Ger jag upp för lätt??

NEJ,du ger inte upp för lätt! Du tar det rätta men svåra belutet.

Snälla,hör av dig till mig via mail lr pm! Vet en del om Jean&hennes syskons historia,bla så ärver mamman ner "dåliga ben",men samtidigt får dom hjärtan av renaste guld,som du nog märkt.
Vill du inte "prata" om det med mej så ber jag dej bara om en sak,ge henne en puss på mulen från mej.
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

nej det tycker jag inte. Du gör det bästa för hästen.

Däremot så borde du ha besiktigat hästen vid köpet, oavsett om man köper från ett proffs eller inte så är det en väldigt viktig punkt när man köper häst.
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

Djurjouren skrev:
Det var väl snarare så att du var naiv. För 10 000 kr får man ingen gulddivisonshäst, bara en trasig häst med problem.
Att inte veterinär besiktiga en häst bara för att man köper den av ett proffs var det dummaste jag hört.

//Linda, som själv älskar att köpa 10 000 krs travhästar och sen laga dem.(Det innebär dock alltid minst 2-3 månaders skritt och hage och laser och massage och jag vet inte allt).

:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

Du tycker att tråden spårar ur?
Du kommer med information och detta utvecklas.Du nämner att du hade tänkt avla på ditt trasiga sto och folk spinner vidare på detta.

Brazza kommer med synnerligen intressant information. Att henns mor nedärvde dåliga ben. Kanske en aspekt som du inte tänkt på när du smidde dina guld- divisions och avels planer?

:smirk:
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

Om du läser mitt allra första inlägg så kanske du denna gång lägger märke till att gulddivisionsgrejjen var ett skämt till kusken. Har inga högtflygande planer på att vinna några större summor. Min erfarenhet av travet är att man går back och åter back. Sen diskussionen om avel........det finns hästar, värre än gatukorsningar, som gjort mycket bra ifrån sig på banan. Sen känner jag dom som tagit ston och hingstar med fin stam och lagt ner pengar på utlandsresor och inte fått någon succe med fölen. Man vet aldrig även om man lusläser stamtavlor och funderar än hit och än dit. En bra fölmärr är bla Bowie Tibby. Lämnar fina, lugna föl med stora kliv och rättställda ben. Själv lämnade jag Frida Larc på betäckning hos Jupiter Hornline. Ska bli kul att se vad det blir :D Eller vad säger ni avelsexperter??
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

För övrigt så ändrade slaktaren dag till tisdag (20/6) kl 08,00. Då är Jeans lidande över......Och du Brazza........ska pussa henne massor på mulen ifrån dig också. Ska ut och skämma bort henne ordentligt straxt.
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

det där med stam på travar måste jag hålla med dig om. Har själv jobbat hos travtränae under en period, vi hade flera lovande unghästar med riktig kanon stam, Valley Victory, King Arnie, Alfen osv nu flera år senar ser man vad det blev av dem o det flesta blev ingenting, kom inte ens till start har åkt runt mellan tränare i hela sverige. Viist ett par blev riktigt bra av dom med topp stam, samtidigt hade vi en gäng med medioker stam o en del av dem har blivit riktigt bra.
 
Sv: Ger jag upp för lätt??

Nu är Jean Force borta. Åkte till slakteriet med henne i morse. Fick leda in henne i ett stort rum med flera gallerburar. Jean följde med trots att hon var orolig. Jag försökte uppträda så lungt som möljligt trots min förtvivlan. Pratade lungt och så uppmuntrande som jag bara kunde, fast det var inte lätt med klumpen i halsen. Jag fick backa henne mot dörren in till själva slakten. Jag stod där en stund och klappade henne lugnande på halsen (kännde mig som en :devil: FÖRRÄDARE) Jag vred lungt hennes huvud mot gången på hennes högra sida. Där kom slaktaren lungt och kliade henne i pannan och bom........................Hon föll direkt till marken, liggandes på hennes vänstra sida. Jag satt hukad vid hennes huvud och strök henne på kinden. Hennes snälla ögon stirrade tomt. Det enda som dök upp i mitt huvud var ett förlåt. Var också orolig för att led. Hennes ben var spända och darrade. Hon började andas lite rosslande. Fick en kram av slaktaren som sa att det gick bra. Sen vart det fart på slakteripersonalen. Dom hade redan kopplat en kedja runt hennes ena ben. Sakta släpades hon iväg ut genom dörren till slakteriet. Det blev ett rött blodspår på golvet. Det sista jag såg av Jean var när baken började lyftas från golvet. Jag var tvungen att gå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 708
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 105
Senast: Karminnie
·
Ekonomi & Juridik Jag ska försöka sammanfatta denna historia kort. Den 16 februari 2008 bytte jag mitt 4-åriga d-ponny sto mot en 5-årig...
2
Svar
21
· Visningar
2 918
Senast: jenny82
·
T
Hästvård Hej. Jag har sedan 2 år en D-ponny, som jag köpte som åttaåring. Tidigare har hon gått i avel, och kunde nätt och jämnt grunderna. Vi...
Svar
18
· Visningar
1 751
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp