Tveksamt faktiskt, de gör ju just akuta grejer, och sen ska man ju gå vidare till "icke-akut". Som när jag för x år sedan fick hål i huvudet av desperation och provade att behandla med pevaryl.. Sen brann hela underlivet och jag hade så ont så jag kunde inte sitta och bara grinade. Då var jag till gynakuten, och de undersökte, gjorde ett wet-smear och kikade i mikroskop, tog klamydiaprov, kollade om jag var gravid och skickade urin på odling. Så de gjorde en hel massa saker (och det visade sig att jag hade en rätt käck UVI), och så skrev de ut en kortisonsalva mot den akuta allergireaktionen och rek att jag sökte hjälp för svampen inom öppenvården sen när reaktionen lagt sig. (Vilket jag inte alls var missnöjd med, jag var dem evigt tacksam och helt ärligt har ingen undersökt så noga varken förr eller senare). Så ja de verkar mycket villigare att ta prover där än någon annanstans. Samtidigt så vetesjutton om jag får mer än en salva med mig därifrån så att säga?
Men ja, det är så drygt det där med att det går lite upp och lite ner, så den dan man är hos gyn kan vara kastastrofal - eller om man har 'otur' så är det en bra dag. Det är lite jobbigt med gyn när det är som värst med, det är en extrem smärta att göra en gynundersökning då =/
Men, kan mensen bara dra ut två dagar över vad appen säger, så kan det bli riktigt "bra". Det brukar blossa upp innan mens (vilket är klassiskt, östrogennivåerna sjunker).