Det är lite status quo. Flera har btw föreslagit mjölksyrebehandling. Tyvärr måste jag säga att jag provat det, inklusive alla andra balanserande medel jag hittat på apoteket. Även provat att varje gång efter sex behandla osv.
Men det känns som den lever sitt eget liv helt jävla oberoende från vad jag gör. Det kan vara jättebra några dagar och så poff så är den "tillbaka", värre än någonsin. Sådär kan det variera även på kontinuerlig behandling.
Just nu har jag väl lite gett upp, jag har bara inte orkat när det bara känns tröstlöst. Hudläkaren gör vad han kan, och de kollar nu konstigt på mig på apoteket när jag hämtar ut recept och undrar "om det blivit något fel". Jag har nämligen både 150 mg flukonazol och 50 mg flukonazol utskrivet i riklig mängd. Hudläkaren har dels pratat med mig, vad har de provat, vad har hjälpt lite, vad har inte hjälpt osv, frågat om jag har några tankar/ser något mönster samt konfererat med en gynekologkollega kring flukonazolbehandling och do's and don't. Vilket har landat i att "du vet bäst själv, du har koll och är påläst, prova och se om du kan hitta något som fungerar". Så jag har en massa recept med "Tas enligt separat ordination".
Tanken är att eftersom 150 mg 1 gång/v inte fungerat så bra, 50 mg/dag i 14 dagar gav viss effekt men inte beständig och inte fullständig, så vill man försöka prova att se om man kan hitta något som fungerar och hålla det där. Dvs om det är 150 mg var femte dag, eller 50 mg/dag i 1 v vid mens följt av 150 mg/v till nästa mens eller - ja ni fattar. Det är dock som jag begripit det inte jättestort hopp om att det ska "läka ut och bli bra" och jag aldrig behöva ta flukonazol mer. Inte närmsta typ året i alla fall. Utan om att hitta en flukonazolbehandlingsrutin som fungerar och håller det nere.
Har inte orkat prata med gyn mer, men borde kanske försöka med en annan gyn igen senare.. Om inte (vilket jag inte tror då det inte gjort det än) flukonazol hjälper. Just nu är det en uppblossning trots 50 mg/dag... Hepp...