Hur mkt vatten till betfor?

Sv: Hur mkt vatten till betfor?

Jag brukar ösa på rejält med vatten. Dels för att jag vill vara säker på att det inte blir för lite men också för att sedan häller jag på lusernpellets och jag ser inga nackdelar med att låta den svälla lite. :)
 
Sv: Hur mkt vatten till betfor?

ska inte lusern alltid blötläggas?? Men måste den vara som pulver eller kan det bara vara uppblött? Hur länge kan betfor och lusern ligga i blöt innan det blir dåligt´?
 
Sv: Hur mkt vatten till betfor?

Jag vet hästar som fått foderstrupsförstoppning av torr betfor,så hellre för blöt än för torr. Men den ska inte stå och svälla mer än 15 timmar för då börgar den att jäsa.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 427
Senast: Amha
·
Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 182
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp