Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har nu använt Switch men jag lyckas inte hålla borta flugorna från hästen! Jag undrar om jag kan använda Flusa i stället? Är det...
2
Svar
36
· Visningar
5 665
Senast: bobo
·
Hästvård Jag skulle vilja vet lite mer om strålbenshälta, då jag på senare tid stött på begreppet flera gånger men inte vet vad det är. :smirk...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: suisyola
·
G
Hästvård Stoet har lite mjäll i pannluggen sedan hon kom ifrån fodervärden. Tycker inte det är hela världen, men flera i stallet reagerade med...
Svar
13
· Visningar
2 672
Senast: Daisy
·
Hästvård Skriver här och hoppas att man kan få svar! Min ponny på 10 år har fått en krafftig hosta, men hon är inte ett dugg snorig! förut...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: viola66
·
Hästvård Nej, det är inte mina hästar det gäller (peppar, peppar). I år verkar det som om väldigt många hästar, i alla fall här nere i skåne...
2
Svar
27
· Visningar
1 795
P
Hästvård Hej allihop! Jag har en fundering kring bockhov på hästar och skulle vara jätteglad om någon kunde svara. Hittar inge på nätet...
Svar
4
· Visningar
2 024
Senast: Joura
·
K
Hästvård Hej är det någon som har bra tips på foder till fång häst Får enbart hö just nu räcker det Tacksam för alla svar ps hammnade under...
Svar
15
· Visningar
1 565
Senast: Shettisar
·
Hästvård Om vi säger att en vet. kostnad går på tex. 4500 kr, och jag har en häst som är försäkrad för 10.000, hur mycket tar då försäkringen...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 159
Senast: Patience_ox
·
P
Foder & Strö Hej! Undrar hur ni som tävlar gör med foder under betesperioden. Tycker själv att det är svårt att veta hur mycket kraftfoder man ska...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: mahlmt
·
M
Foder & Strö Jag bara undrar men har man inte lagt alldeles för stor vikt på foderstater hit óch dit?Hur många räknar ut en exakt diet?Gör vi så med...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 641
Senast: Boj
·
A
Hästvård Jag blir förvirrad på det här med tandläkare till häst! Hur är det egentligen - finns det verkligen tandläkare som använder rasp?!? Jag...
Svar
18
· Visningar
1 408
T
Foder & Strö Det hö vi ska ha är slaget sedan ett par dagar. Vad tror ni om innehållet, blir proteinet för högt? Vad gör jag åt det om det är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: åsnan
·
Foder & Strö Troligen så kommer jag att vara tvungen attt stödfodra med någon form av kraftfoder i sommar då min åring är lite väl tunn. Vad för...
2
Svar
27
· Visningar
2 667
Senast: Fellow04
·
Foder & Strö Jag vet inte om denna tråden ligger rätt, men efter som det handlar om vad hästen äter ¨så tycker jag att den passar på foder. :p...
Svar
4
· Visningar
2 049
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Hur långt innan ett köp ska hästen besiktigas?? Har 1v eller 1 dag cirkulerande i huvudet. Men det kanske inte är någon tidsgräns...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: orion_x
·
Hästvård Hur mkt har ni fått betala för att tandläkaren bara kollat på tänderna?
Svar
13
· Visningar
1 398
Senast: Megs
·
R
Hästvård Slår ni fast skon själva och rider sedan, eller låter ni bli att rida tills hovslagaren hinner komma ut? Själv föredrar jag att inte...
2
Svar
24
· Visningar
1 581
Senast: MaLu
·
Foder & Strö Vad får era för mat på sommarbete förutom gräs och varför?
2
Svar
23
· Visningar
1 811
Senast: Gnist
·
E
Hästvård hej:) jag vet inte riktigt hur jag ska göra. min häst började gå lite konstigt förra veckan, inte halt eller så men hon tog licksom...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Lena_B
·
C
Hästvård Jag har bara ägt mitt halvblod i ca 3 månader men under den tiden har hon tappat eller "knixat" till skon hela FEM gånger, alla gånger...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp