Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Hästvård Min häst som fick konstaterat "troligen lindrig fång" och behandlades med finadyne i 5 dagar för ca. 2 veckor sedan känns fortfarande... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 251
Senast: joneya
·
V
Hästvård Rider ni era eksem hästar? Ska sköta om ett islands sto med eksem i sommar, och ägaren säger att hon inte brukar rida henne förrän i...
Svar
8
· Visningar
1 277
Hästvård Vad är det som avgör eller påverkar om ett sömhål spricker uppåt eller neråt? alltså där sömmen kommer ut, kan man ibland se att efter...
Svar
2
· Visningar
781
Foder & Strö Vad ger ni för extrafoder till era dräktiga och digivande ston när dom går på bete? Mineraler osv... Tycker det är skitsvårt att veta...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Sonic76
·
A
Hästvård Jag har ett brunt halvblodssto som jag nyligen köpt. Hon kommer från Holland. Nu går hon på bete dygnet runt och hon har fått bölder/...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Docka-93
·
Hästvård http://www.zippyvideos.com/5913107995386816/r_han_halt/*nikkiofabian Longeringen ger inte så mycket på filmen för han får inte nått bra...
Svar
4
· Visningar
931
T
Foder & Strö Gubben börjar tjata om att det är dags att slå gräset. Jag vill ha det när timotejen har kommit upp vilket den inte har ännu. Han vill...
Svar
15
· Visningar
2 305
Senast: try me
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare som på somrarna är jättekänslig för mygg, knott, flugor, bromsar ja allt och kliar av sig halva manen och...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Myy
·
Hästvård Min häst har fått nått slags Hängödem vid ena frambenet, på insidan. Ser ut som en liten extrapung typ:crazy: Såg lite bilder på sk...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: YorkWann
·
S
Hästvård Bilder av hovar med hovbensrotation underifrån efterlyses! Har någon sådana?
Svar
2
· Visningar
932
Senast: hovis
·
Hästvård Vet inte om tråden ska ligga här men gör väl ett försök. :p Nu är det ju så att nya damen har anlänt och hon är väl inte i det... 2
Svar
36
· Visningar
2 183
Senast: sky_fly
·
T
Hästvård På Fredag måste jag transportera fullblodet 6 km. Som ni vet så var han ju halt eftersom han hade en tappsko, nu haltar han väl till men... 2
Svar
29
· Visningar
1 758
Senast: linafina
·
Q
Hästvård Har fått hippotrim. acetylsystein och detisol utskrivet till min häst och eftersom hon har känslig mage ordinerade veterinären att jag...
Svar
5
· Visningar
1 500
Senast: krambanan
·
Hästvård Kloka bukefalister nu måste ni hjälpa en orolig Bison :bow: Igår när jag hämtade hästen från betet upptäckte jag att han var ngt...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Bison
·
Z
Hästvård Har varit på kurs om barfota verkning och jag lärde mig massor, några tips på länkar osv..? Lärde mig hur man verkade men asså, man kan...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Sonila
·
J
Hästvård Två dagar på betet och hästen är blodig av bromsbett:crazy: Tänkte köpa nåt som håller dom borta, så alla ni som har tips om vad man... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 824
Senast: Lalizen
·
R
Hästvård Kan någon av ingredienserna i flexijoint vara "farliga" för ett dräktigt sto? Nu tänker jag på den flytande varianten med djävulsklo...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: gylle
·
A
Foder & Strö OBS moderator, vill inte ha hjäp med uträkning av foderstat så ta inte bort tråden är du snäll. Sitter och funderar över hästens...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: AnneKi
·
Foder & Strö Stallägaren ska ta hösilage på en vall där det är väldigt mycket hundkex och smörblommor. Är det så lyckat med tanke på att dessa är...
Svar
16
· Visningar
5 401
R
Hästvård Jag ska kolla på en häst i helgen. Ett 7 årigt polskt halvblods sto. Hon hoppar tydligen allt och med en bra teknik. har fina steg och...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: föl2005
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka