Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst fick blisterskador av BL och jag hade Inte lindor över, men jag hade benskydd på dagen efter.. BL är jättestarkt, det känner man ju på händerna.
Varför det står att man kan linda över? Tja vissa tycker ju att blistring är en bra ide....
Dels ska man aldrig använda elastiksa lindor som stallbandage, det ska man ha fleecelindor till och det enda liniment jag vågar använda ihop med bandage är arnika...
Vi har lindat över arnika gel-linement med jättebra resultat och utan en tillstymmelse till blistring. Vi kollade för säkerhets skull med flera i stallet som sa att det var okej. Men vissa hästar är väl extra känsliga...
På min blue lotion flaska står det att man inte ska täcka över... Kanske är olika märken eller nya ingredienser... Använder mest isbalsam nu eller mina kylpaddar.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.