"Möglig" häst

Sv: "Möglig" häst

Jag kände en häst som hade örat fullt av sånt. Eller liknande i alla fall. Det var svamp.
Dom kundet inte dra grimma eller någonting över öronen, så fruktansvärt känslig var hon!
 
Sv: "Möglig" häst

Nu spånar jag lite bara eftersom det verkar fånigt att ta hästen till Strömsholm på en söndag för lite "mögel" i örat. Men om man nu tänker sig att det är svamp, så borde det väl kunna fungera med salva för fotsvamp på människor?

Eller finns det ett helt gäng olika svampar som reagerar olika på olika preparat? Hmm, spännande det här :). Som sagt, spånar bara lite, tänkte höra om det är någon som testat.

Det låter i alla fall som om det inte är någon livskris att han har fått det här i örat, med tanke på alla svar från alla som har hästar med samma sak.
 
Sv: "Möglig" häst

Det där är helt ofarligt(sett många väl omhändertagna hästar som har det). :)
Ser bara fult ut :p
 
Sv: "Möglig" häst

Min 10 åring har oxå "mögliga" :D (rolig beskrivning) öron... Han har mycket i båda öronen.

Har pratat med vet. De säger att det är vårtor (papillom-er) och de säger att man inte behöver göra någonting åt dem.

Han har haft dem i ett par år, har inga som helst besvär av dem.
Tycker inte heller att de syns så mycket. Finns ju hår i öronen som döljer...

/P
 
Sv: "Möglig" häst

Min häst hade precis samma "mögelproblem" för två somrar sedan. Det ansågs då av veterinär som papillomvirus som drabbar unghästar. Han hade vårtor på skapet också. Det försvann efter ca 6 månader, obehandlat. Sedan dess har jag inte sett röken av det. Fast han fick några små vattkoppliknande ärr på skapet som inte försvinner, men de är ej fula eller irriterande på något sätt.

Mvh Monika
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har någon sett liknande ljus pigmentfläck i en hästs öga? Undrar om någon vet om detta är en ofarlig naturlig grej eller om det är...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: Cavallo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp