stela hästar.

Sv: stela hästar.

Ta ut en massör som släpper på spänningar. Sedan kan man alltid prova med att klättra i skogen så att de måste jobba med bägge bakbenen, stretcha lite försiktigt, massera och rida korrekt, det ger mer reusltat än vad en del tror.
 
Sv: stela hästar.

om man mjukar upp en häst innan ridpasset är musklerna kalla och stela.. det är samma sak med människor ett tydligt sätt att visa det på människor är att om man kan knyta hänerna bakom ryggen ex. vänster arm tar man nedifrån opch upp på ryggen och höger upp ifrån och ner på ryggen försök att nå händerna..

sedan värmer du upp armarna och kropp ex. armhävningar elr annat jobbigt..

sedan gör du samma sak igen och knyter händerna bakom ryggen MÄRKBAR SKILLNAD!

att strätcha innnan hästen är uppvärmd i musklernma kan göra mer skada en nytta..
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 372
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp