Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Svar till samtliga deltagare i denna tråd: Jag har nu diskuterat hästen öga mot öga med mina lärare och de anser att jag har rätt att säga vad jag tror om ägaren frågar om min åsikt, vad jag tror kan vara fel. Så, nu behöver ingen känna sig upprörd över det. Jag har gått på magkänslan och mitt mjöl i påsen är rent. Over and Out.
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Men det är ju inte vad du säger till ägaren vi "gick igång" på. ;)

Massera på du och var rädd om händerna...
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Det var mig hon menar tror jag . min väninna blev väldigt upprörd över att elevhästar pratas om. Hon går i skolan.
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

melev skrev:
Det var mig hon menar tror jag . min väninna blev väldigt upprörd över att elevhästar pratas om. Hon går i skolan.

Det är meningen att eleverna SKA ge hästägarna råd, däremot ska de konsultera lärarna om de är osäkra om vad för råd de ska ge. Där tycker jag att TS gjort helt rätt. :)

Annars skulle förmodligen inte många bli positivt inställda till just den eleven. Sen ska man givetvis inte råda mer än vad man har kunskap till.

Men skriver du inte exakt det "vi" reagerade på, att det var en praktikhäst som avhandlades på ett hästforum. Det var väl det din väninna reagerade på och inte att hon gav råd till ägarna? :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Jo. Hon säger att skolan sagt att man inte pratar om sina hästar med andra än skolan eller andra elerver eller färdiga massörer.
Sen får man inte övertala någon att åka på dyra röntgenbesök när man är elev. Det kan bli kostsamt i onödan om elevens tro (ont i bakbenet ) skulle vara en felbedömning.

Men min väninna kanske inte går på samma skola.
Nu har trådägaren i alla fall kontaktat lärarna och allt verkar vara rätt hanterad så då är det ingen fara.
Vi ville också hjälpa den som skrev tråden att inte hamna i tråkigheter. Vi tror också att hon ville väl.
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

asmodeus skrev:
Svar till samtliga deltagare i denna tråd: Jag har nu diskuterat hästen öga mot öga med mina lärare och de anser att jag har rätt att säga vad jag tror om ägaren frågar om min åsikt, vad jag tror kan vara fel. Så, nu behöver ingen känna sig upprörd över det. Jag har gått på magkänslan och mitt mjöl i påsen är rent. Over and Out.


Det är klart att du ska säga vad du tycker om ägarna frågar om din åsikt, men det var pratet om praktikhästar på nätet som några av oss reagerade på.

Nog om detta.

Jag tycker att du engagerar dig i hästen på ett beundransvärt sätt.:bow: :bow: :bow:
Du försöker hjälpa honom och du gör helt rätt i att be folk om råd (även om jag personligen tycker att man inte pratar om praktikhästar på ett forum)

Ett amatörtips till: SP kan fungera bättre än vanlig massage på känsliga hästar :idea:

Jag önskar av hela mitt hjärta att du lyckas väl med din häst och hoppas att du inte tagit våra inlägg som kritik utan förstår att vi bara menade väl och ville hjälpa dig så gott vi kunde !
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

lsz skrev:
Ett amatörtips till: SP kan fungera bättre än vanlig massage på känsliga hästar :idea:

Den erfarenheten har jag också av flera "aktiva" Tävlingshästar!

En el kanske två är fortfarande så trots "massor" av behandlingar!
 
Sv: Hjälp med fler träningstips till en konvalecent

Hej och tack för tipset! Tyvärr var det min "plan A" att just köra SP på honom, men det gick inte alls så det var då jag gick över till bara sweat, och sen mkt lätta grepp. Fö. Rapport, hästen har faktiskt fungerat mkt bättre nu de senaste dagarna enligt ägaren och har framförallt varit lugnare så det är ju häftigt, oavsett om det är pga av mig eller inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp