fånghästarna: Hur går betet?

Sv: fånghästarna: Hur går betet?

=) Har inte börjat vänja henne än, brukar hålla henne från bete öht den första tiden av sommaren, är då hon är som mest känslig.. och då gräset är som farligast oxå.. :) Men sen när det blir dags så är ju gräset mkt fattiga och jag brukar inte behöva ta det i så små portioner som 5min per dag, plus att hon redan vant sig lite granna från den vanliga hagen hon redan går i.. så då börjar jag med en timma/dag och ökar därifrån, brukar funka.. :) men som sagt, håller henen ifrån det första gräset.. :)

Det där om tandköttet verkade som ett hett tips, ska verkligen tillämp det.. :) Tackar!! :D :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Senast: Blyger
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 506
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 032
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp